Aktywność fizyczna może mieć bardzo zróżnicowane oblicze. Bardzo wiele zależy od indywidualnych upodobań danej osoby. Jednakże nie ulega żadnej wątpliwości, że jedną z popularniejszych form aktywności fizycznej w dobie współczesnej jest pilates. To forma ćwiczeń opracowana już z początkiem XX wieku przez Josepha Pilatesa. Można mówić tu o wykorzystaniu bardzo wielu różnych elementów scalonych w całość.

Mowa jest o gimnastyce, mowa jest o balecie, o jodze czy też starogreckiej filozofii. Joseph Pilates był twórcą nie tylko samej metody ćwiczenia, ale ponadto również stworzył specjalistyczne łóżko do wykonywania owych ćwiczeń. Mowa jest mianowicie o reformerach, które stanowią sprzęt umożliwiający wykonanie różnych pozycji ćwiczeniowych w pozycji na boku, na plecach oraz na brzuchu. Dzięki jego wykorzystaniu można mówić o znacznie większej efektywności ćwiczeń pilates.

Pilates dla lepszego zdrowia

Pilates można traktować jako sposób na poruszanie się lub na oderwanie od codziennych czynności. Jednakże tak naprawdę należy również go traktować jako bardzo dobry sposób na to, aby móc cieszyć się znacznie lepszym stanem zdrowia. Dzięki tym ćwiczeniom można mówić o wpływie na:

– wzmocnienie różnych partii mięśniowych, w tym głównie mowa jest o mięśniach grzbietu

– poprawie pracy oddechu

– wymodelowaniu sylwetki swojego ciała

– poprawieniu koordynacji ruchowej

Pilates to świetne ćwiczenia dla kobiet w ciąży, które bardzo często borykają się właśnie z bólem pleców. Poza tym jednak można mówić o zbawiennym wpływie tych ćwiczeń dla każdej osoby. Nie są to ćwiczenia mocno obciążające ludzki organizm, nie są to ćwiczenia trudne do wykonania. Nie można zatem mówić o jakichkolwiek trudnościach w ich wykonywaniu. Ważnym zauważenia jednakże jest fakt, że nie liczy się w nich ilość wykonanych powtórzeń danego ćwiczenia, ale raczej większe znaczenie ma dokładność ich wykonania. O ćwiczeniach pilates możesz poczytać również na STRONIE.

Pilates, a rehabilitacja

PIlates to bardzo dobry sposób na rehabilitację w bardzo wielu różnych schorzeniach. Naomi Aaranson to osoba, która w sposób szczególny kładzie nacisk na taki aspekt jak dobroczynność ćwiczeń pilates w odniesieniu do osób po przebytych operacjach piersi. Stworzona przez nią specjalna klinika cieszy się bez wątpienia dużą popularnością, a efekty działania tych ćwiczeń są widoczne w odniesieniu do każdej osoby poddanej rekonwalescencji w tym miejscu. Warto tym samym rozważyć udział w zajęciach pilates dla poprawy własnego zdrowia, dla poprawy swojego samopoczucia psychicznego.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2018/08/pilates_6-1024x682.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2018/08/pilates_6-150x150.jpgAneta R.Pilatesćwiczenia pilates,pilates,zdrowie a pilatesAktywność fizyczna może mieć bardzo zróżnicowane oblicze. Bardzo wiele zależy od indywidualnych upodobań danej osoby. Jednakże nie ulega żadnej wątpliwości, że jedną z popularniejszych form aktywności fizycznej w dobie współczesnej jest pilates. To forma ćwiczeń opracowana już z początkiem XX wieku przez Josepha Pilatesa. Można mówić tu o wykorzystaniu...porady i testy