W dzisiejszych czasach jakość naszego snu wystawiona jest na prawdziwą próbę, głównie dlatego, że dużo pracujemy, źle się odżywiamy, ciągle się stresujemy, a co za tym idzie – mało śpimy. Wiadomo, że noc (dosłownie!) jest odzwierciedleniem naszego dnia, gdzie nasz organizm odreagowuje stres i napięcie. Dlatego zadbajmy o to, aby kłaść się do łóżka maksymalnie odprężonym i zrelaksowanym.

Wyżej wspomnieliśmy o tym, że noc jest pewnego rodzaju odzwierciedleniem dnia. To czym dziś robimy sobie największą krzywdę, to brak aktywności fizycznej w ciągu dnia. A przecież wystarczy raptem 30-60 minut dziennie zdrowego ruchu, by automatycznie zwiększyć komfort naszego snu. Zatem na co się warto zdecydować?

Biegaj i przebywaj na świeżym powietrzu

Choć znaczna ilość z nas chętnie deklaruje, że biega w ramach aktywności fizycznej, to wielu nie podchodzi do tego umiejętnie. Stąd, zwłaszcza na początku pojawiają się liczne kontuzje, oraz urazy. W związku z tym, aby ich uniknąć warto zasięgnąć rady trenera personalnego w kwestii samego rytmu biegu, jak i większych szczegółów jak chociażby stroju. Jeśli chodzi o czas biegania, to dziennie nie powinien przekraczać 45 minut.

Często aktywnością fizyczną może być chociażby krótki, półgodzinny spacer. Jeżeli masz blisko do pracy, to samochód zamień na pieszą wędrówkę, lub jazdę rowerem. Takie rozwiązania zalecamy przede wszystkim wiosną, gdzie dodatnie temperatury, oraz słońce zachęcają by wyjść na świeże powietrze.

Pływanie – coś dla ciała i ducha

O doskonałym wpływie wody na życie człowieka powiedziano już wiele. Pływanie w wodzie nie tylko wzmacnia i stymuluje nasz kręgosłup, mięśnie, w tym całą postawę i sylwetkę naszego ciała, ale i zapewnia odporność całemu organizmowi. W wodzie nasze ciało odpręża się co idealnie wpływa na poziom stresu w organizmie. Ponadto zmniejsza się ciśnienie krwi, reguluje czynność serca, oraz oddech.

Joga

To w ostatnich latach coraz popularniejsza forma aktywności fizycznej. Joga sama w sobie przede wszystkim rozciąga nasze ciało, ale wiele ćwiczeń ma też doskonały wpływ na odprężenie naszego umysłu. By jednak przynosiła oczekiwane korzyści ćwiczenia należy wykonywać umiejętnie pod okiem fachowca, źle wykonane bowiem mogą stać się przyczyną wielu kontuzji, czy urazów.

Wszystko to dla zdrowego snu

Powyższe nawyki choć odbywane w ciągu dnia, nocą przyniosą wiele korzyści zapewniając nie tylko szybsze zasypianie, ale i zapewniając spokojny, głęboki sen bez częstego przebudzania się.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2016/11/sen12.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2016/11/sen12-150x150.jpgadminNewsSenjak lepiej spać,jak polepszyć jakość snu,jakość snu,lepszy sen,senW dzisiejszych czasach jakość naszego snu wystawiona jest na prawdziwą próbę, głównie dlatego, że dużo pracujemy, źle się odżywiamy, ciągle się stresujemy, a co za tym idzie – mało śpimy. Wiadomo, że noc (dosłownie!) jest odzwierciedleniem naszego dnia, gdzie nasz organizm odreagowuje stres i napięcie. Dlatego zadbajmy o to,...porady i testy