Zdrowie kręgosłupa – dziś wiele się o tym mówi zarówno w kontekście konkretnych dolegliwości, jak i siedzącego trybu życia, który jest pewnego rodzaju zmorą większości z nas. W przypadku zdrowego kręgosłupa niezwykle dużo mówi się również o zachowaniu tak zwanej higieny snu. A jest to nic innego jak zadbanie o to, by wypoczynek w nocy był nie tylko wygodny, ale i zdrowy. Samo zdrowie, to oczywiście zachowanie naturalnej krzywizny naszych pleców niezależnie od ułożenia, czy pozycji w której zasypiamy.

Często zadawanym pytaniem jest też to, czy spanie na podłodze jest zdrowe dla kręgosłupa? Jak się okazuje tu zdania są podzielone, zwłaszcza wśród specjalistów.

Spanie na podłodze – dlaczego złe?

Spanie na podłodze szczególnie odradzane jest przez ortopedów ze względu na zwiększone ryzyko powstawania uczucia usztywnień i bóli kręgosłupa, które może powodować wiele poważniejszych schorzeń, w tym wady postawy, a przyczyną ma być właśnie twarde podłoże.

Wschód ma zupełnie inne zdanie

Jak się okazuje specjaliści ze wschodu dostrzegają wręcz same pozytywy ze spania na podłodze. Jakie? Tu przede wszystkim chodzi o naturalne ułożenie ciała, które właśnie na podłodze jest najbardziej odczuwalne, ponadto spanie na podłodze doskonale wpływa również na układ trawienny i krwionośny. Krótko mówiąc – dba o nasze ciało od stóp do głów.

Czy mięciutkie spanie ma sens?

jak wybrać matę fitnessCzęsto spotykamy się z pojęciem, że „najlepiej spać na miękkim”. Z drugiej jednak strony doskonale wiemy, że odkształcanie się materaca pod wpływem nacisku powoduje, że nie tylko szybciej się niszczy, ale i przestaje zdawać swój zdrowotny egzamin, dlatego też w tak wielu przypadkach polecane są materace twarde, lub średnio twarde. Jeśli chodzi o samo spanie na podłodze, to w większości przypadków najgorsze jest pierwszych kilka nocy, gdzie ciało musi przystosować się do nowej sytuacji. Później jednak można zacząć odczuwać pozytywne zmiany. Ponadto udowodniono, że najlepsze podłoże na ciała, to podłoże płaskie.

Z podłogi trudno się podnieść

I to właśnie dlatego specjaliści odradzają spanie na podłodze zwłaszcza osobom starszym. Okazuje się jednak, że istnieją sposoby na poradzenie sobie z tym problemem. Wystarczy z chociażby z samych koców ułożyć kilka równych warstw umożliwiających swobodne wstawanie. Istotne jest również to, aby pod względem twardości dobrać poduszki. Zatem jeżeli przykładowo podłoże na którym śpisz jest twarde, to warto, aby poduszka była w tym przypadku nieco bardziej miękka.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/01/podloga.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/01/podloga-150x150.jpgadminSenjakość snu,pozycje,sen,spanie,spanie na podłodzeZdrowie kręgosłupa – dziś wiele się o tym mówi zarówno w kontekście konkretnych dolegliwości, jak i siedzącego trybu życia, który jest pewnego rodzaju zmorą większości z nas. W przypadku zdrowego kręgosłupa niezwykle dużo mówi się również o zachowaniu tak zwanej higieny snu. A jest to nic innego jak zadbanie...porady i testy