Pracownicy biurowi, wydawać by się mogło, że ich praca nie wiąże się z żadnym wysiłkiem fizycznym. Tymczasem do właśnie siedzenie, a ściślej jego skutki stają się powodem problemów z kręgosłupem. W tym wypadku istotne jest nie tylko działanie w sytuacji problemu, ale i profilaktyka. Wystarczy bowiem wprowadzić do życia kilka prostych nawyków, by poczuć się lepiej. My o wspomnianych nawykach postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej.

Jak siedzieć zdrowo w biurze?

Zwróć uwagę, by Twoja pozycja była maksymalnie wyprostowana. Staraj się też jak najczęściej zmieniać ułożenie ciała. Istotny jest też odpowiedni dobór krzesła, który powinien mieć dopasowaną nie tylko wysokość, ale i oparcie, czy podłokietniki. Przez pracę przed komputerem cierpi kręgosłup szyjny. Ważne, więc, by wzrok znajdował się na wprost ekranu monitora, tak, by szyja nie musiała się odginać w żadną ze stron. W tym wypadku istotne jest również, by sam monitor miał regulowaną wysokość. W przeciwnym razie możesz załatwić sobie osoby monitor, który podłączysz np. do laptopa. Krzesło należy dopasować również w taki sposób, aby kolana znajdowały się zdecydowanie poniżej linii bioder. Ponadto stopy powinny swobodnie opierać się o podłogę. Tym samym chronisz układ krążenia. W czasie pracy co mniej więcej godzinę warto wstać, by choć przez kilka chwil się porozciągać. Więcej na temat prawidłowej pozycji pracowników biurowych można przeczytać tutaj.

Trzy proste ćwiczenia, które możesz wykonać w pracy

  1. W pozycji siedzącej spleć palce rąk na karku. Następnie powolnym ruchem przesuwaj łokcie – raz do tyłu, raz do przodu. Zwróć uwagę, by nie podnosić ramion.
  2. Ćwiczenie w pozycji klęczącej. Należy skręcić tułów, a następnie wyciągnąć mocno do góry prawą rękę kierując na nią wzrok. Ćwiczenie należy powtórzyć na drugą rękę.
  3. Ponownie ćwiczenie wykonujemy w pozycji klęczącej. Najpierw należy wyciągnąć lewą rękę i prawą nogę. Kolejny krok to grzbietowe zgięcie stopy i dłoni. Ćwiczenie powtarzamy na drugą rękę i nogę.
http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/ORSI_Symposium_2015_-_4586_16710315713.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/ORSI_Symposium_2015_-_4586_16710315713-150x150.jpgAnna D.Zdrowiekręgosłup,profilaktyka,zdrowiePracownicy biurowi, wydawać by się mogło, że ich praca nie wiąże się z żadnym wysiłkiem fizycznym. Tymczasem do właśnie siedzenie, a ściślej jego skutki stają się powodem problemów z kręgosłupem. W tym wypadku istotne jest nie tylko działanie w sytuacji problemu, ale i profilaktyka. Wystarczy bowiem wprowadzić do życia...porady i testy