Zdrowa dieta ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. I, to nie tylko chodzi o zgrabną i szczupłą sylwetkę, ale i pracę serca, układu krążenia, czy wszystkich najważniejszych narządów wewnętrznych. Doskonale wiemy również, że, aby prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia musimy się porządnie wyspać. Jeśli jednak ni zadbamy o odpowiednią dietę w ciągu dnia, a zwłaszcza wieczorem, to możemy być pewni nieprzespanej nocy. Zatem co stosować, a czego unikać?

Węglowodany zamiast białka – punkt pierwszy

Choć zdajemy sobie sprawę, że białko, to podstawowy budulec naszych mięśni i kości, a tym samym najbardziej naturalne „paliwo” dla naszego ciała. Nadmierne spożywanie go jednak wieczorem może spowodować kłopoty z zaśnięciem. W związku z tym na kolacje unikaj takich produktów jak mięso, ryby, czy owoce morza. Jeśli chodzi o węglowodany, to też zalicza się do nich określoną grupę, mianowicie taką, która pozwala na długie i powolne trawienie. W związku z tym wśród dozwolonych produktów znajduje się między innymi: brązowy ryż, makaron z pełnej mąki, kasze, pieczywo ciemne pełnoziarniste, warzywa i owoce.

Ważne są nie tylko dania, ale i sposób ich przygotowania

Dlatego jeśli na kolacje planujesz zjeść na przykład talerz zupy, to zwróć uwagę, aby nie była ona zabielana śmietaną. Unikaj produktów smażonych. Do samych potraw możesz natomiast dodać na przykład łyżkę oliwy. Bardzo dobrym rozwiązaniem są dania gotowane na parze.

Restauracje odpadają

Dlatego w porze kolacji lepiej odpuścić sobie tak zwane „zamawiane” jedzenie. W większości przypadków są to potrawy nie tylko ostre, ale i nasycone tłuszczem, który odkładając się w naszym organizmie z pewnością nie pozwolą nam zasnąć. Zdecydowanie unikaj także słodyczy, słonych przekąsek, czy kolorowych, gazowanych napojów. Nie należy pić również alkoholu, oraz kawy. Niewskazana jest również czarna herbata, tę lepiej zamienić na zieloną. Dobrym rozwiązaniem na lekką kolacje może okazać się sałatka owocowa.

Kwasy omega 3

Poprawiają funkcjonowanie mózgu, który w przypadku snu jest bardzo ważny. Produkty bogate w tego typu kwasy to między innymi: makrela, łosoś, czy sardynki. Należy natomiast unikać kwasów omega 6 (olej słonecznikowy, olej kukurydziany, czy majonez).

O której jeść?

Prawidłowa zasada mówi, że ostatni posiłek powinien być o godzinie 19:00. Wiemy natomiast jak przy nienormowanym czasie pracy trudno jest utrzymać regularność posiłków. Dlatego należy przyjąć zasadę, że nie powinno się jeść później, niż 2 godziny przed snem.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2016/11/sen10.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2016/11/sen10-150x150.jpgadminNewsZdrowiejak lepiej spać,jak polepszyć jakość snu,jedzenie,odżywianie,omega 3,sen,spanieZdrowa dieta ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. I, to nie tylko chodzi o zgrabną i szczupłą sylwetkę, ale i pracę serca, układu krążenia, czy wszystkich najważniejszych narządów wewnętrznych. Doskonale wiemy również, że, aby prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia musimy się porządnie wyspać. Jeśli jednak ni zadbamy o...porady i testy