Dobra dieta na zdrowy sen

„Dziś jesteś tym co jesz” – aktualnie zdanie to pada bardzo często. Nic dziwnego, gdyż w dzisiejszych czasach nie brakuje nam chemii w organizmie. Przede wszystkim odżywiamy się nieregularnie, jemy szybko i tłusto. Niestety już po krótkim czasie wspomniany tłuszcz zaczyna w konkretnej ilości odkładać się w naszym organizmie powodując zaburzenia snu. Zły sen z kolei, to jak wiemy pierwszy powód do gorszego funkcjonowania w czasie dnia. Zdrowy sen, to również nie tylko jego ilość, ale i jakość, a ściślej to na czym śpimy. W związku z tym postanowiliśmy wspomnieć nie tylko o odpowiedniej diecie, ale i o produkcie cieszącym się w ostatnim czasie sporym zaufaniem – mianowicie o poduszkach ortopedycznych do spania.

Poduszki ortopedyczne do spania – co to jest?

Tego typu poduszki jak sama nazwa wskazuje zapewniają nam przede wszystkim doskonałe wsparcie ortopedyczne, gdzie dzięki piance, która zapewnia brak odkształcenia się poduszki zachowujemy naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na pozycje w której się znajdujemy.

Najważniejszą cechą tego typu poduszek jest jednak to, że budzimy się wypoczęci, bez bólu, z ochronionym kręgosłupem, o czym jeszcze bardziej można się przekonać zapoznając się z poniższym linkiem.

e-poduszki.pl/dlaczego-warto-korzystac-z-poduszek-ortopedycznych-r61

Parę słów o rodzajach poduszek ortopedycznych do spania

W tym wypadku wyróżniamy trzy rodzaje poduszek. Poduszki w kształcie gwiazdy (dla śpiących na brzuchu), poduszki w kształcie wałka (dla śpiących na boku), oraz poduszki niskie, miękkie, z lekkim wyprofilowaniem na środku (dla śpiących na plechach).

Odpowiednia dieta – czego nie powinno zabraknąć?

W przypadku zdrowej dla snu diety bardzo ważna jest jak największa ilość błonnika, zwłaszcza jeśli chodzi o ostatni posiłek w ciągu dnia. W związku z tym warto sięgnąć po takie produkty jak: płatki owsiane, kasze, czy pieczywo pełnoziarniste.

Co z białkiem?

Oczywiście, białko jest jednym z podstawowych składników odpowiadających na budowę mięśni, oraz kości, dlatego istotne jest, aby nie zabrakło go w naszym menu. W związku z tym warto sięgnąć po takie produkty jak: sery, jajka, jogurt naturalny (czy innego rodzaju produkty mleczne), gotowane (najlepiej drobiowe) mięso, czy ryby. Nie mniej jednak nadmiar białka w czasie kolacji również może źle wpływać na jakość snu, dlatego też najlepiej podmienić go na wyżej wspomniany błonnik.

Czego unikać?

Zdecydowanie tłuszczy i cukrów prostych. Należy więc wyeliminować dania z restauracji typu fast food, słodycze, czy słone przekąski.

Co z piciem?

Jeśli chodzi o napoje, to również zacznijmy od tego czego unikać, mianowicie jest to przede wszystkim kawa i alkohol, czyli wszystko to co pobudza. Co ważne, teina zawarta w czarnej herbacie ma podobne działanie co kofeina, więc wieczorną czarną herbatę warto zamienić na zieloną, która odpowiednio zaparzona nie tylko nas uspokoi, ale i dobrze wpłynie na układ trawienny. Po stresującym dniu natomiast warto również zaparzyć sobie herbatę z melisy. Ze względy na dużą zawartość cukru należy unikać również kolorowych, gazowanych napojów.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/01/sen.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/01/sen-150x150.jpgadminZdrowiebiałko,dieta,jakość snu,jedzenie,poduszka ortopedyczna,sen,zdrowy sen„Dziś jesteś tym co jesz” – aktualnie zdanie to pada bardzo często. Nic dziwnego, gdyż w dzisiejszych czasach nie brakuje nam chemii w organizmie. Przede wszystkim odżywiamy się nieregularnie, jemy szybko i tłusto. Niestety już po krótkim czasie wspomniany tłuszcz zaczyna w konkretnej ilości odkładać się w naszym organizmie...porady i testy