Sen, często nie doceniamy jak potrzebny nam jest do prawidłowego funkcjonowania nie tylko w nocy, ale i w ciągu następnego dnia. Coraz trudniej nam jednak zachować nie tylko odpowiednią do naszych potrzeb długość snu, ale i jego komfort. Dlatego też postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej o tym co robić, by spać lepiej.

Kilka zasad jak polepszyć jakość snu

Zminimalizuj (a najlepiej zrezygnuj) z picia kawy. Nie od dziś wiadomo, że kofeina, to składnik, który pobudza nasz organizm. A dziś jak wiadomo od kawy nie stronimy. Co gorsze nie ograniczamy się do jednej, a zwykle pijemy do kilku dziennie. Jeżeli jesteś jej prawdziwym smakoszem zamień te tradycyjną na bezkofeinową, lub zbożową. Jeszcze gorszą odmianą kofeiny są natomiast napoje energetyzujące, które prócz wyżej wspomnianej kofeiny zawierają szereg innych, szkodliwych na organizmu substancji.

Kolejna kwestia do dobra kolacja. Słowo dobra nie pojawiło się tu bez powodu. Dobra kolacja, to bowiem taka, która pozwoli najeść się do syta bez uczucia „przeciążenia” organizmu. Bo do łóżka nie należy kłaść się głodnym, ale i przejedzonym. W związku z tym dobrze jeśli na kolacje zjesz naturalne produkty wysokobiałkowe (ser, jogurt, jajka). Unikaj jedzenia zawierającego dużą ilość tłuszczów (restauracje typu fast food). Ponadto pamiętaj, by kolacje zjeść nie później, niż 2 godziny przed spaniem.

Zasady polepszania jakości snu

Łóżko służy wyłącznie do spania, zatem jeśli nie możesz zasnąć, wstań, przejdź się po pokoju. Jeśli decydujesz się wieczorem coś zjeść, lub chcesz poczytać książkę, to również zadbaj o to, aby nie robić tego w łóżku.

Odpowiednia temperatura w Twoim pokoju, czyli nie może być za duszno, oraz w zasypianiu nie powinny przeszkadzać nieprzyjemne zapachy, zatem zawsze przed snem zawsze dokładnie wietrz swój pokój.

Unikaj telewizora, oraz komputera. Doskonale wiemy, że to nasi wierni towarzysze, jednak światło bijące od nich zdecydowanie odbiera ochotę na sens. Zamiast tego warto poczytać dobrą książkę przy lekkim, wieczornym świetle. W tym czasie możesz te posłuchać relaksującej muzyki.

Ciepła kąpiel, lub prysznic ułatwiają zasypianie? Oczywiście pod warunkiem, że woda jest ciepła… W przeciwnym razie zamiast się zrelaksować dodatkowo się pobudzimy. Jeżeli masz możliwość kąpieli możesz pozwolić sobie na dłuższe poleżenie w wannie. Ciepła woda wieczorem w doskonały sposób przygotowuje ciało i umysł do snu.

Wieczór niech będzie tylko dla Ciebie. Zatem staraj się nie myśleć (choć wiemy, że to trudne) o pracy, rób rzeczy, które Tobie sprawiają przyjemność. Odpręż się, zapominając o stresie w ciągu dnia.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2016/11/sen09.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2016/11/sen09-150x150.jpgadminNewsZdrowiejak polepszyć jakość snu,jakość snu,porady,sen,zły senSen, często nie doceniamy jak potrzebny nam jest do prawidłowego funkcjonowania nie tylko w nocy, ale i w ciągu następnego dnia. Coraz trudniej nam jednak zachować nie tylko odpowiednią do naszych potrzeb długość snu, ale i jego komfort. Dlatego też postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej o tym co robić, by...porady i testy