Dolegliwości bólowe kręgosłupa – mogą być efektem wad wrodzonych, czy różnego rodzaju schorzeń. W przypadku tego typu dolegliwości warto jednak nie tylko działać, gdy już się pojawiają, ale i działać profilaktycznie. Jak się okazuje zdrowie naszego kręgosłupa leży w naszych rękach. Dosłownie – należy bowiem zwrócić uwagę nawet na proste czynności na które wielu z nas nawet nie zwraca uwagi. My postanowiliśmy powiedzieć o nich nieco więcej.

Wstawanie, siadanie, dźwiganie

Tak naprawdę prawidłowe wykonywanie tego typu czynności to ogromna umiejętność. W przypadku prawidłowego siadania ważna jest ochrona odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Tu należy zwrócić uwagę, by nie tylko siadać powolnym ruchem, ale i nie robić gwałtownego podnoszenia. Takie sytuacje sprzyjają powstawaniu dolegliwości bólowych. Ponadto zwróć uwagę, by nie siadać na siedzisku bez oparcia. Jak wiemy sprzyja to garbieniu się, co nierzadko przyczynia się do wad postawy. Powodem bóli kręgosłupa są słabsze mięśnie podtrzymujące wygięcie pleców w łuk. Wówczas pojawia się ucisk na krążki międzykręgowe.

W przypadku wstawania również istotne jest, by nie pochylać się zbytnio do przodu. W zamian należy cofnąć ramiona, wypiąć piersi uginając się wyłącznie w biodrach. Tym samym chronisz kręgi mięśni grzbietu, a co najważniejsze zachowujesz neutralną dla kręgosłupa pozycje.

Kolejna kwestia to dźwiganie, przy czym tu dźwiganie zyskuje wiele pojęć. Oczywiście wiele zawodów wiąże się z dźwiganiem ciężkich przedmiotów. Kolejnym problemem może być nadwaga i konieczność noszenia nadmiaru tkanki tłuszczowej. Ogromnym obciążeniem dla kręgosłupa i mięśni jest również siedzący tryb pracy – tu w grę wchodzą przede wszystkim zawodowi kierowcy i pracownicy biurowi.

Nie należy zapominać również o tym jak silny wpływ na ból kręgosłupa ma stres. Możesz sobie pomóc poprzez ciepłą kąpiel (np. z dodatkiem olejków eterycznych), czy przeciwnie okładem z woreczków wypełnionych kostkami lodu.

Jak jeszcze sobie pomóc?

Obciążeniem dla kręgosłupa mogą być więc długie podróże, czy siedzący tryb życia. W odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki ortopedyczne do siedzenia, które wspierają kręgosłup w czasie pozycji siedzącej. W tym wypadku pomocna okazuje się poduszka podróżna. Sama tego typu poduszka jest bardzo praktyczna, łatwa w utrzymaniu, można z niej korzystać zarówno w pracy, podróży, jak i w domu. Wykonana z wysokiej jakości, bezpiecznych materiałów, dzięki czemu może być stosowana także przez alergików. Tego typu poduszka przede wszystkim jednak poprawia ogólne samopoczucie.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/Secretary_Kerry_Sits_For_Interview_With_ABCs_Raddatz_11375194844.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/Secretary_Kerry_Sits_For_Interview_With_ABCs_Raddatz_11375194844-150x150.jpgadminZdrowiekręgosłup,profilaktyka,zdrowieDolegliwości bólowe kręgosłupa – mogą być efektem wad wrodzonych, czy różnego rodzaju schorzeń. W przypadku tego typu dolegliwości warto jednak nie tylko działać, gdy już się pojawiają, ale i działać profilaktycznie. Jak się okazuje zdrowie naszego kręgosłupa leży w naszych rękach. Dosłownie – należy bowiem zwrócić uwagę nawet na...porady i testy