Statystyczny, dorosły człowiek powinien przespać ok. 8 godzin na dobę. Coraz częściej specjaliści próbują zaprzeczać tej teorii twierdząc, że w przypadku zdrowego snu liczy się nie tyle jego długość, co regularność. Dziś, w dobie nienormowanego czasu pracy jest nam coraz trudniej o utrzymanie odpowiedniej ilości godzin snu w nocy. W odpowiedzi na ten problem zaczęto stosować coraz częściej sen polifazowy. A na czym on polega?

Śpisz krócej i efektywniej

Założeniem snu polifazowego jest skracanie przespanych godzin w nocy na rzecz regularnych, określonych drzemek w ciągu dnia. W przypadku wspomnianych drzemek, istotne, by zachować ich stałą porę i długość. Warto też zadbać o to, aby drzemki w ciągu dnia nie były przerywane. Jeżeli więc np. w Twoim domu panuje hałas to warto skorzystać ze stoperów do uszu. Należy też zapewnić sobie stałe miejsca wypoczynku, gdzie może to być nawet siedzenie w samochodzie, co może być korzystnym rozwiązaniem dla osób pracujących.

Wypoczynek musi być wygodny

Zanim przejdziemy do poszczególnych rodzajów snu polifazowego warto zadbać o to, by Twoje drzemki były wygodne. Tu niezbędna okazuje się wygodna poduszka. Jeśli więc tradycyjna, do tej pory używana nie jest już wystarczająca warto sięgnąć po poduszkę ortopedyczną do spania. Odciąży Twoje plecy, zapewni pełne podparcie głowy i zredukuje napięcie mięśni. Krótko mówiąc – pozwoli Ci się jeszcze bardziej zrelaksować. Przed zakupem należy jednak określić pozycje w której śpisz, bowiem na ten podstawie dopasowywana jest najlepsza poduszka ortopedyczna.

Rodzaje snu polifazowego

Sen polifazowy dzieli się na cztery typy. Typ bifazowy polega na przespaniu w nocy ok. 5 godzin, i robieniu sobie ok. 1,5 godzinnej drzemki w ciągu dnia (najlepiej po obiedzie), co potocznie określane jest jako sjesta. Kolejny rodzaj to cykl dymaxion, który przez specjalistów uznawany jest za najtrudniejszy w praktyce, bowiem śpi się raptem 2 godzinny dziennie. W tym wypadku należy robić 30 minutowe drzemki co pół godziny w ciągu dnia. Jeśli chodzi o cykl everyman to daje nam trzy wybory: 3 godziny snu i 3 20 minutowe drzemki, oraz 1,5 godziny snu i 5 20 minutowych drzemek. Pozostaje jeszcze cykl uberman, który polega na ok. 30 minutowych drzemkach co 4 godziny w ciągu dnia.

http://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/03/640px-Too_tired_to_party_3648732029.jpghttp://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/03/640px-Too_tired_to_party_3648732029-150x150.jpgAnna D.Zdrowieprfilaktyka,sen,zdrowieStatystyczny, dorosły człowiek powinien przespać ok. 8 godzin na dobę. Coraz częściej specjaliści próbują zaprzeczać tej teorii twierdząc, że w przypadku zdrowego snu liczy się nie tyle jego długość, co regularność. Dziś, w dobie nienormowanego czasu pracy jest nam coraz trudniej o utrzymanie odpowiedniej ilości godzin snu w nocy....porady i testy