Siedzący tryb życia – zagrożenia

Pierwsze co przychodzi nam do głowy to problemy z kręgosłupem. Początkowe bóle i uczucie sztywności w okolicach pleców, szyi, i karku może doprowadzić do poważniejszych schorzeń. Zwyrodnienia, rwa kulszowa, przepuklina dyskowa, to tylko niektóre przykłady. Z siedzącego trybu życia wynikają również inne zagrożenia.

Bóle głowy

Wynikają głównie ze zgarbionej pozycji. Przed komputerem mamy zwyczaj pochylania się do przodu. Dodatkowo zaciskamy szczęki. Wtedy mięśnie twarzy napinają się, co powoduje ból głowy.

Problemy z oddychaniem

Wynikające z wyżej wymienionych bóli głowy. Powodują one niedotlenienie organizmu. Dodatkowo w czasie długiego siedzenia napinamy mięśnie brzucha. Utrudniamy tym samym swobodny przepływ powietrza.

Kłopoty z zaparciami

W czasie długiego siedzenia nasz organizm „rozleniwia” się. Podobnie dzieje się więc z naszym układem trawiennym. Siedzący tryb życia sprzyja nadmiernemu odkładaniu się resztek jedzenia. Wówczas w organizmie zaczynają zalegać substancje toksyczne, które powodują stany zapalne. Specjaliści nazywają to „syndromem leniwego jelita”.

Hemoroidy

Wyżej wspomniane zaparcia mogą powodować problemy z hemoroidami. Kłopoty z wypróżnianiem powodują zwiększenie nacisku na naczynia krwionośne. Z czasem uwypuklają się coraz bardziej, aż zaczynają wydostawać się na zewnątrz. Hemoroidy wiążą się głownie z ogromnym bólem utrudniającym codzienne funkcjonowanie.

Cierpią również nogi

Siedząca pozycja powoduje również bezruch nóg. Unieruchamia się pompa mięśniowo – zastawkowa, która odpowiedzialna jest za tłoczenie krwi do serca. Osłabiają się również mięśnie nóg, a jednym z najczęściej spotykanych objawów są żylaki.

Większe zagrożenie cukrzycą typu 2

Nadmierne siedzenie powoduje problemy z nadwagą. Otyłość, to w wielu przypadkach początki problemów z cukrzycą typu 2. Gdy w organizmie dochodzi do zaburzeń przemiany węglowodanów, wówczas tkanki przestają reagować na poziom insuliny. Zaczyna ją produkować trzustka, ale nie w ilości wystarczającej dla potrzeb organizmu.

Nadciśnienie

Tu mamy połączenie kilku elementów. Siedzący tryb życia, złe odżywianie i otyłość, która sprzyja podwyższaniu się cholesterolu. Ten zazwyczaj powoduje nadciśnienie.

Nowotwory

Udowodniono, że wielogodzinne siedzenie zwiększa ryzyko zachorowań na nowotwory złośliwe. Bezpośredni wpływ mają na to zaburzenia metaboliczne wynikające z otyłości.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/01/biuro.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/01/biuro-150x150.jpgadminChorobybóle kręgosłupa,cukrzyca,hemoroidy,kręgosłup,nadciśnienie,nowotwory,poduszki,poduszki ortopedyczne,zdrowieRozwój cywilizacyjny daje wiele możliwości. Niestety powoduje również, że przez niego siedzimy dziennie do nawet kilkunastu godzin. Siedzimy w autobusie, samochodzie, domu czy w pracy. Siedzący tryb życia może doprowadzić do wielu groźnych chorób. Pierwsze co przychodzi nam do głowy to problemy z kręgosłupem. Początkowe bóle i uczucie sztywności w...porady i testy