Już kiedyś spotkałeś się z terminem pilates, a teraz – gdy myślisz o wprowadzeniu większej aktywności do swojego życia, wróciłeś myślami do tego słowa? Być może szukasz sportu dla siebie – który nie będzie wyciskać z Ciebie siódmych potów, a pozwoli Ci efektywnie zadbać o sylwetkę i utratę zbędnych kilogramów? Pilates zdecydowanie stanie się Twoim sprzymierzeńcem w drodze do celu. Tylko jaki rodzaj treningu wybrać na początku? Kiedy ćwiczyć w domu, a kiedy lepiej skorzystać ze studia? Odkrywamy tajemnice pilatesu na macie.

Krótka historia rozwoju pilatesu na macie

Pilates, zwany kiedyś kontrologią, to dzieło życia Josepha Pilatesa. Ta metoda ćwiczeń skupia się na uzdrowieniu ciała – i nauczeniu się precyzyjnej kontroli nad nim. Pilates stał się popularny podczas I wojny światowej, kiedy to Joseph został oddelegowany do rehabilitacji rannych w wojnie żołnierzy. Jego życiowe doświadczenie, związane z pokonywaniem chorób, zaowocowało stworzeniem szeregu ćwiczeń usprawniających ciało. Były niezwykle skuteczne i potocznie nazywano je “matwork” – bo ćwiczyło się na podłodze. Później pilates rozwinął się w kierunku wykorzystania bardziej zaawansowanych sprzętów – my jednak zajmiemy się tylko matą. 

Skuteczność ćwiczeń na macie

Skoro pilates rozpoczął się od ćwiczeń na macie, oznacza to, że nadal jego fundamentem są ćwiczenia wykorzystujące jedynie podłogę. Ćwiczenia na macie wymagają niezwykłej precyzji i świadomości swojego ciała. Mata oferuje ograniczoną ilość wariantów ćwiczeń – w przeciwieństwie do pracy np. na reformerze czy cadillaku. Dlatego często na efekty tej metody trzeba czekać trochę dłużej niż w przypadku wykorzystania sprzętów, ale.. czas popłaca. Co prawda treningi z wykorzystaniem urządzeń są łatwiejsze i oferują większą różnorodność, ale to także droższe rozwiązania. Trenując na macie musisz się bardziej skupić i zwracać stałą uwagę na poprawność wykonywania ćwiczeń – co jednak ma swoje plusy w budowaniu cierpliwości i wyciszenia. Dlatego pojawia się tutaj pytanie – na macie lepiej ćwiczyć w domu czy w studio?

Dla kogo mata w domu, a dla kogo w studio?

Mata to najtańsze i najpopularniejsze narzędzie do treningów. Sama mata fitness kosztuje niewiele, a i wejściówki na zajęcia z pilatesu nie są zbyt wygórowane. Decydując się na pilates i podejmując pierwszy kontakt z tą metodą ćwiczeń – lepiej będzie wybrać profesjonalne studio. Dlaczego? Powód jest prosty – samodzielne ćwiczenia chociażby inspirowane filmikami w internecie, możesz wykonywać nieprawidłowo. A zły sposób wykonywania ruchów, może przynieść dla Twojego zdrowia więcej złego niż dobrego. W studio zajmie się Tobą certyfikowany instruktor, który zadba o poprawność ćwiczeń, a na dodatek dokładnie wytłumaczy każdy ruch. Na początku wybierz więc studio. Gdy poziom Twojego zaawansowania i świadomość ciała wzrośnie – możesz przejść na treningi w domu. Wtedy już będziesz mieć pewność, że nie zrobisz sobie krzywdy. 

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/02/Pilates-na-macie-w-domu-czy-w-studio.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/02/Pilates-na-macie-w-domu-czy-w-studio-150x150.jpgIza W.Pilatesdom,mata do pilatesu i jogi,pilates na macie,studio,trening pilatesJuż kiedyś spotkałeś się z terminem pilates, a teraz - gdy myślisz o wprowadzeniu większej aktywności do swojego życia, wróciłeś myślami do tego słowa? Być może szukasz sportu dla siebie - który nie będzie wyciskać z Ciebie siódmych potów, a pozwoli Ci efektywnie zadbać o sylwetkę i utratę zbędnych...porady i testy