To, że podczas ćwiczeń jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiedni sposób oddychania – dla osób, które trenują – jest zupełną oczywistością. Również w pilatesie nauka prawidłowego oddychania jest podstawą, która współistnieje wraz ze wszystkimi ćwiczeniami. Co jednak może mieć ze sobą wspólnego pilates i koronawirus? Okazuje się, że bardzo wiele.

Lęk przed zakażeniem koronawirusem

Panika, jaka sparaliżowała normalne życie tysięcy ludzi na ziemi, w obecnej sytuacji bezpośrednio dotyka każdego człowieka. Zakazy, obostrzenia i lęk przed zakażeniem na jednych wpływa łagodnie, a dla innych jest istnym piekłem umysłowym. Lęk jest podsycany medialnym bombardowaniem wszystkimi wiadomościami związanymi z koronawirusem i jego powikłaniami. Jeżeli Ty też należysz do grona osób, które bardzo boją się o to co będzie dalej, ponadto często zmagasz się z lękami i obsesyjnymi myślami – ten tekst będzie dla Ciebie ogromna pomocą.

Jak poradzić sobie z lękiem?

W obliczu zdominowania życia przez koronawirusa, najłatwiej będzie Ci zwiększyć częstotliwość robienia rzeczy, które Cię uspokajają. Rozmawiaj z bliskimi i znajomymi poprzez internet i telefon. To pomaga czerpać siłę do walki z lękiem od swoich przyjaciół. 

Staraj się zweryfikować wszystkie informacje, jakie docierają do Ciebie z mediów. Być może część z nich to tak zwane fake newsy, służące tylko do podsycania strachu. Wybieraj tylko rzetelne źródła informacji i nie wierz we wszystko co przynosi Internet. Nie siedź też przed monitorem wypełnionym wiadomościami przez cały dzień – staraj się odciąć jak najbardziej od bieżącego śledzenia informacji. Te zmieniają się tak szybko, że wystarczy zerknąć na nie rano i zweryfikować wieczorem.

Przestrzegaj zasad higieny i staraj się unikać tłumów i niepotrzebnych podróży. Wychodź tylko sklepu po najpotrzebniejsze rzeczy i rób zakupy z jak najmniejszą częstotliwością. Staraj się być ostrożny, ale i rozważny. Jeśli stosujesz się do zaleceń – możesz się uspokoić. A do tego przyda się odpowiedni relaks.

Czytaj książki, gazety, oglądaj nowe seriale i filmy. Staraj się sprawiać sobie drobne przyjemności – na przykład przyrządzając lub zamawiając ulubioną potrawę. Zakupy internetowe? Czemu nie. I pozostań w kontakcie z bliskimi. 

A gdzie tu miejsce na pilates?

I właśnie docieramy do miejsca, które jest swego rodzaju all-in-one. Jeżeli chcesz się skutecznie zrelaksować i oczyścić głowę z czarnych myśli – postaw na pilates. Niezależnie od tego czy kiedykolwiek miałeś z nim do czynienia – odkrywanie nowych rzeczy może być bardzo uspokajające. Oprócz ćwiczeń fizycznych jakie niesie za sobą pilates, sporą część treningów poświęcisz na naukę prawidłowego oddychania. 

Pilates aktywuje praktycznie wszystkie mięśnie w Twoim ciele – nawet te, które są bezpośrednio odpowiedzialne za Twój układ odpornościowy. Tak! Możesz poprawić swoją odporność dzięki ćwiczeniom. 

Korzyści płynące z ćwiczeń pilates są jak widzisz bardzo wymierne – dzięki nim nauczysz się jak opanować emocje za pomocą kontroli oddechu, a także nabierzesz większej pewności siebie i zaczniesz się lepiej czuć. 

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/03/Pilates-oddychanie-i...-koronawirus.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/03/Pilates-oddychanie-i...-koronawirus-150x150.jpgIza W.Pilateskoronawirus,lęk,nasze lęki,pilates,strachTo, że podczas ćwiczeń jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiedni sposób oddychania - dla osób, które trenują - jest zupełną oczywistością. Również w pilatesie nauka prawidłowego oddychania jest podstawą, która współistnieje wraz ze wszystkimi ćwiczeniami. Co jednak może mieć ze sobą wspólnego pilates i koronawirus? Okazuje się, że bardzo...porady i testy