bezsenność

Przyczyny chronicznej bezsenności

Bezsenność może mieć wiele różnych przyczyn. Oczywiście może to być błahe niewywietrzenie pokoju, niewygodne łózko, czy też hałas. Jednakże obok tych przyczyn, bezsenność może być spowodowana wieloma chorobami, które to zarówno utrudniają nam zasypianie, jak i sprawiają że wielokrotnie budzimy się w nocy. Niekiedy choroby te są bardzo poważne, co sprawia, że niezbędna jest konsultacja lekarska.

Niewydolność serca

Bardzo poważną przyczyną bezsenności jest niewydolność serca. Chory nie może spać płasko, albowiem serce w tej pozycji nie może przepompować krwi zgromadzonej w płucach. Objawem jest duszność, przez co musi usiąść, a to z kolei wybudza go ze snu.

Nadciśnienie tętnicze

Nadciśnienie tętnicze również może być poważnym zaburzeniem snu. Krew swobodnie nie może przepływać przez nasze ciało, dlatego też pojawiają się bóle, zawroty głowy oraz duszność. W konsekwencji niewiele śpimy i często budzimy się w czasie nocy.

Astma

Astma i inne przewlekłe choroby płuc to również problem bezsenności. Mogą występować napady duszności przede wszystkim w nocy. Sen jest płytki i bardzo często budzimy się.

Nadczynność tarczycy

Jeżeli w naszym organizmie mamy podwyższony poziom hormonów tarczycy, dochodzi do niepokoju oraz przyśpieszonego rytmu serca. Te objawy z kolei prowadzą do bezsenności.

Choroby, które wywołują bezsenność https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/09/sssss.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/09/sssss-150x150.jpgAneta R.Senastma,bezsenność,bezsenność a choroby,choroby reumatyczne,niewygodne łózkoBezsenność to dolegliwość, która może być wywołana wieloma poważnymi schorzeniami. Najczęściej jest to bezdech nocny, choroby reumatyczne, choroby układu pokarmowego oraz oddechowego, a także nadczynność tarczycy. Jakie choroby jeszcze wywołują bezsenność? Przyczyny chronicznej bezsenności Bezsenność może mieć wiele różnych przyczyn. Oczywiście może to być błahe niewywietrzenie pokoju, niewygodne łózko, czy też...porady i testy