Stres jest elementem, który może mieć bardzo negatywny wpływ na ludzkie zdrowie. Stres między innymi wpływa bardzo negatywnie na jakość snu. Z kolei tę sytuację można co nieco odwrócić. Jeśli ktoś postara się o dobrą jakość swojego snu, to ten może spowodować złagodzenie skutków stresu na człowieka. Istnieje wiele nawyków, które można wprowadzić do swojej codzienności. Dzięki temu można zadbać o znacznie lepszą jakość swojego snu. To z kolei ma bardzo duże znaczenie dla całokształtu zdrowia człowieka, dla jego odporności oraz dla innych elementów.

Nawyki dobre dla snu

Do podstawowych nawyków pomagających uzyskać znacznie lepszą jakość snu, a tym samym zniwelować wpływ stresu na organizm, należy na pewno zaliczyć:

– kładzenie się do łóżka o tej samej porze lub przynajmniej zbliżonej

– dostosowanie się do pory dnia

– wprowadzenie rytuałów, które pomagają człowiekowi się odprężyć

Ta sama pora

W radzeniu sobie ze stresem bardzo ważny jest sen. Jednakże nie można poprzestać w tym względzie tylko na zadbaniu o odpowiednią ilość godzin przeznaczonych na sen. Bardzo istotna jest bowiem jakość snu. Dlatego też kładzenie się do łóżka o stałych porach. W ten sposób człowiek ma szansę na to, aby stale utrzymywać ten sam rytm okołodobowy. Badania dowodzą, że człowiek czuje się bardziej wypoczęty po takiej samej ilości godzin, ale o stałych porach w porównaniu z sytuacją, w której śpi przez tę samą ilość godzin, ale o różnych porach.

Dostosowanie się do pory dnia

Za rytm spania oraz rytm czuwania odpowiedzialny jest hormon zwany melatoniną. Bardzo duże znaczenie dla tego hormonu ma nasilenie otaczającego światła. Tym samym aby móc mówić o dobrej jakości snu, warto w ciągu dnia poddawać się jak największej ilości naturalnego światła. Z kolei w nocy i wieczorem światła należy jak najbardziej unikać. Bardzo istotne jest to, aby przed snem nie przebywać długo przed telewizorem lub komputerem, ponieważ to bardzo negatywnie może wpływać na jakość snu.

Wprowadzenie odprężających rytuałów

Istotne jest to, aby przed snem nie spożywać posiłków, które będą powodowały ociężałość. Poza tym ostatni posiłek przed snem powinien być spożywany najpóźniej na trzy godziny przed pójściem spać. Jeśli chodzi o alkohol, to nie powinien być on spożywany później niż na dwie godziny przed snem. Przed snem nie należy pić kawy jak również warto postawić na odprężającą kąpiel. Bardzo dobrym zwyczajem przed snem jest posłuchanie dobrej, odprężającej, ulubionej muzyki, poczytanie ulubionej książki. Bardzo ważne dla dobrej jakości snu będzie także przewietrzenie pomieszczenia, w którym śpimy

Przewlekły stres jest elementem, który towarzyszy bardzo wielu ludziom. Nieodłącznie temu zjawisku towarzyszy jednak brak dbałości o ów sen. Ten, kto dobrze się wysypia, znacznie lepiej radzi sobie właśnie ze stresem. Tym samym warto zadbać o ten aspekt, aby w codzienności móc łatwiej stawić czoła wielu innym trudnościom. Sen to kluczowy element dbałości o siebie oraz o własne zdrowie i samopoczucie.

Przeczytaj również: Szwedzkie poduszki ortopedyczne do spania

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/07/czy-sen-przeciwdziala-efektom-dlugotrwalego-stresu.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/07/czy-sen-przeciwdziala-efektom-dlugotrwalego-stresu-150x150.jpgMarcin P.Senbezsenność,dobry sen,odprężanie,poduszka ortopedyczna,poduszki,przeciwdziałanie stresu,sen,zdrowie,zdrowy senStres jest elementem, który może mieć bardzo negatywny wpływ na ludzkie zdrowie. Stres między innymi wpływa bardzo negatywnie na jakość snu. Z kolei tę sytuację można co nieco odwrócić. Jeśli ktoś postara się o dobrą jakość swojego snu, to ten może spowodować złagodzenie skutków stresu na człowieka. Istnieje wiele...porady i testy