O tym jak uciążliwe mogą być bóle karku wiedzą jedynie ci, którzy ich doświadczyli. Przyczyn bólów tej okolicy może być wiele. Ważne jest ich zlokalizowanie i jeżeli to możliwe zlikwidowanie. Głównymi czynnikami mogącymi spowodować ból karku są: stres, długie przebywanie w niewłaściwej pozycji, a także spanie na źle dobranych materacach i poduszkach. Na szczęście wiele tych problemów możemy pozbyć się w całkiem łatwy sposób.

Stres przyczyną bólu karku

We współczesnym społeczeństwie coraz więcej osób żyje w stanie przewlekłego stresu. Niepewność na rynku pracy, ciągle zwiększająca się ilość obowiązków, a także znacznie szybsze tempo życia niż przed kilkudziesięcioma laty niekorzystnie wpływają na stan naszych nerwów. Pod wpływem stresu wytwarza się napięcie mięśni, które jeżeli występuje regularnie albo permanentnie powoduje bóle w okolicy górnych odcinków kręgosłupa.

Sposobem na zapobieganie bólom karku tego typu jest redukcja stresu. Żeby mu zapobiec powinniśmy lepiej zorganizować nasze życie. Pomocne w tym może być planowanie, umiejętności zarządzania czasem. Ważną kwestią jest umiejętność odpoczynku, relaksowania się. W redukcji poziomu stresu przyda się również medytacja, umiarkowana aktywność fizyczna, przebywanie wśród pozytywnych ludzi.

Zła jakość snu

Kolejnym elementem, który może przyczynić się do bólów kręgosłupa jest zła jakość snu. Może być ona spowodowana spaniem w niewłaściwej pozycji, na źle dobranej poduszce, kilku poduszkach, niewłaściwym materacu. Przyczyn może być wiele. W efekcie, kiedy budzimy się rano czujemy się obolali, zmęczeni, czujemy napięcie w szyi i karku. Sen nie przynosi nam relaksu i odświeżenia.

Zaradzić tej sytuacji możemy wykonując rano odpowiednie ćwiczenia rozluźniające mięśnie, przydatny okaże się również masaż karku. W dłuższej perspektywie możemy przeciwdziałać bólom karku dobierając odpowiednią poduszkę ortopedyczną, która zapewni nam właściwe ułożenie ciała podczas snu. Poduszka ortopedyczna wykonana jest z materiału termoplastycznego, który pod wpływem ciepła dopasowuje się do naszej anatomii. Dzięki niej mamy pewność, że nasz kręgosłup znajduje się przez całą noc w odpowiedniej pozycji. Poduszki ortopedyczne najczęściej szyte są z materiałów antyalergicznych, co jest dodatkową ich zaletą. Żeby przeciwdziałać bólom górnych odcinków kręgosłupa należy również unikać spania na brzuchu.

Długie przebywanie w niewłaściwej pozycji

Długotrwałe przebywanie w niewłaściwej pozycji, a więc najczęściej praca za biurkiem bardzo niekorzystnie wpływają na stan naszego kręgosłupa. Częste pochylane się, a w przypadku pracy przed komputerem niewłaściwie ustawiony monitor sprawiają, że nasz kręgosłup przebywa w niewłaściwym położeniu. W efekcie po całym dniu pracy czujemy napięcie mięśni i dotkliwe bóle kręgosłupa.

Nie możemy zmienić z tego powodu pracy, ale możemy popracować nad ustawieniem ciała w pozycji anatomicznej. Zadbajmy, żeby nasz komputer znajdował się na właściwej wysokości bezpośrednio przed nami. Polecany jest również zakup odpowiednio wyprofilowanego krzesła z regulacją poziomu wysokości.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2015/09/bole-karku.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2015/09/bole-karku-150x150.jpgadminChorobyból,bóle karkuO tym jak uciążliwe mogą być bóle karku wiedzą jedynie ci, którzy ich doświadczyli. Przyczyn bólów tej okolicy może być wiele. Ważne jest ich zlokalizowanie i jeżeli to możliwe zlikwidowanie. Głównymi czynnikami mogącymi spowodować ból karku są: stres, długie przebywanie w niewłaściwej pozycji, a także spanie na źle dobranych...porady i testy