ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa dotyka osób w coraz młodszym wieku i może być spowodowany różnorodnymi przyczynami. Bardzo często przyczyną bólu kręgosłupa jest siedzący tryb życia i mała aktywność ruchowa. Wówczas to rozwijają się nieprawidłowości w obrębie kręgosłupa szyjnego, piersiowego, czy też lędźwiowego. Niekiedy przyczyną bólu może być choroba zwyrodnieniowa, ale nawet i nowotwór, co sprawia, że bólu nie należy lekceważyć.

Główne przyczyny bólu kręgosłupa

• Reumatoidalne zapalenie stawów na ogół pojawia się w stawach nadgarstkowych, kolanowych, czy też łokciowych.
  • lumbago promieniuje w okolicy lędźwiowej
  • rwa kulszowa
  • dyskopatia
  • uszkodzenie stawów
  • naciągnięcie mięśni
  • zwyrodnienie kanału kręgowego
  • degeneracja krążka międzystawowego
  • stan zapalny okolic kręgosłupa
  • przesunięcie się kręgów

Jak rozpoznać przyczynę bólu kręgosłupa?

Jeżeli chcemy postawić diagnozę, dlaczego boli nas kręgosłup, na ogół wykonuje się badania takie jak:

• badanie rentgenowskie
  • tomografia komputerowa
  • rezonans magnetyczny

Leczenie bólu kręgosłupa, w zależności od przyczyny może mieć różne formy leczenia. Najczęściej są to:

• termoterapia czyli leczenie za pomocą ciepłych bądź też zimnych okładów
  • farmakoterapia w której stosowane są leki rozkurczowe
  • fizjoterapia jak na przykład masaże, ćwiczenia
  • medycyna alternatywna w skład której wchodzą akupresura, akupunktura
Ból kręgosłupa – przyczyny i leczeniehttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/10/bol.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/10/bol-150x150.jpgAneta R.Chorobyból kręgosłupa,dlaczego boli nas kręgosłup,leczenie bólu kręgosłupaBól kręgosłupa dotyka osób w coraz młodszym wieku i może być spowodowany różnorodnymi przyczynami. Bardzo często przyczyną bólu kręgosłupa jest siedzący tryb życia i mała aktywność ruchowa. Wówczas to rozwijają się nieprawidłowości w obrębie kręgosłupa szyjnego, piersiowego, czy też lędźwiowego. Niekiedy przyczyną bólu może być choroba zwyrodnieniowa, ale nawet...porady i testy