Zmarznięte stopy w trakcie snu to z pewnością nie jest nic przyjemnego. Dodatkowo może to wpływać na nocne budzenie się oraz na wcześniejsze kłopoty z zasypianiem człowieka. Dlatego też część osób stawia na zwyczaj zakładania do snu jakichś skarpet. Powstaje w tym miejscu pytanie o to czy jest to dobry zwyczaj, czy raczej jest on niekorzystny? Tak naprawdę ze zwyczajem zakładania skarpet do snu wiąże się wiele pozytywów jak i kilka istotnych wad.

Zakładanie skarpet do snu – wady

W głównej mierze należy w tym miejscu wskazać na to, że zakładanie skarpet do snu może wywołać zwiększoną potliwość stóp. To z kolei może mieć swoje przełożenie na kolejnych problemów zdrowotnych, wśród których można wskazywać na:

  • pojawienie się grzybicy stóp
  • pojawienie się grzybicy paznokci
  • pojawienie się nieprzyjemnego zapachu
  • pojawienie się problemów z krążeniem krwi

Zakładanie skarpet do snu – zalety

Jeśli chodzi o takie rozwiązanie, to wady z nim związane są dosyć mocne i mogą bardzo mocno wpływać na zdrowie człowieka. Jednocześnie jednak można tu wskazać na pewne korzyści z tym związane. Mowa jest chociażby o zwiększeniu komfortu cieplnego, a to pozwala na przespanie nocy oraz na szybsze zasypianie. Mózg człowieka w danym momencie może bowiem otrzymać impuls, iż temperatura ciała danej osoby utrzymuje się w normie, a tym samym można się „wyłączyć” i uzyskać w ten sposób znacznie lepszą jakość snu. Tymczasem to właśnie ów sen jest odpowiedzialny za bardzo wiele istotnych aspektów codzienności człowieka jak jego odporność, jak jego wygląd, zdrowie psychiczne, fizyczne, kondycja seksualna oraz wiele innych.

Inne sposoby na podtrzymanie dobrej temperatury stóp

Jako, że zakładanie skarpet do snu jest związane nie tylko z pewnymi korzyściami, ale równocześnie też z pewnymi wadami, to warto jest postawić na pewne inne rozwiązania, dzięki którym będzie można mówić o zachowaniu odpowiedniej temperatury stóp, a tym samym o większym komforcie w trakcie snu. Do odpowiednich sposobów na poprawienie ciepłoty stóp na pewno jest wzięcie wieczornej kąpieli, w której owe stopy dosyć porządnie będziemy mogli rozgrzać. Poza tym również warto jest wypić szklankę gorącej herbaty przed snem, która rozgrzeje całe ciało. Jednocześnie też jeśli ktoś nie chce brać ciepłej kąpieli, to może z powodzeniem sięgnąć po moczenie samych stóp w gorącej wodzie. Są to pewne rytuały, które mogą z powodzeniem zastąpić sięganie po skarpety przed snem.

Brak właściwej temperatury stóp w trakcie snu jest bardzo nieprzyjemne. Może to powodować zarówno pewien dyskomfort jak również może to powodować brak odpowiedniej jakości snu, co będzie miało swoje przełożenie na obniżoną jakość zdrowia oraz samopoczucia człowieka na co dzień. Zakładanie skarpet do snu jest pewnym rozwiązaniem, aczkolwiek warto jest sięgnąć także po inne sprawdzone sposoby, które w danej sytuacji mogą okazać się bardzo dobrym oraz bardzo skutecznym rozwiązaniem przy uzyskiwaniu ciepłych stóp, przy zachowaniu odpowiedniego komfortu w trakcie snu.

Polecamy również: Poduszki ortopedyczne – skuteczne rozwiązanie dla lepszej jakości snu

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/09/czy-spanie-w-skarpetach-jest-zdrowe.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/09/czy-spanie-w-skarpetach-jest-zdrowe-150x150.jpgMarcin P.Zdrowiesen,sen a zdrowie,skarpety do snu,spanie w skarpetach,zdrowie,zdrowy senZmarznięte stopy w trakcie snu to z pewnością nie jest nic przyjemnego. Dodatkowo może to wpływać na nocne budzenie się oraz na wcześniejsze kłopoty z zasypianiem człowieka. Dlatego też część osób stawia na zwyczaj zakładania do snu jakichś skarpet. Powstaje w tym miejscu pytanie o to czy jest to...porady i testy