autyzm

Wczesne wykrywanie autyzmu

Można bardzo wcześnie wykryć autyzm nawet u bardzo małego dziecka, nawet niemowlaka. Dzięki wczesnej diagnozie można podjąć szybkie kroki w kierunku leczenia autyzmu. Symptomy tej choroby są widoczne już nawet u dwu miesięcznych niemowląt.

Kiedy najczęściej wykrywany jest autyzm?

Najczęściej autyzm wykrywa się w wieku około od 2 do 3 lat. Im później zdiagnozujemy chorobę, tym trudniej ją wyleczyć. W tym czasie autyzm rozwija się a dziecko nie nadąża z rozwojem za swymi rówieśnikami.

Autyzm rozpoznaje się na podstawie deficytów u dziecka oraz jego charakterystycznych zachowań. Najczęstsze objawy świadczące o autyzmie to:

• Słaby kontakt wzrokowy
  • Opóźnienie rozwoju mowy
  • Samotna zabawa
  • Nieodpowiadanie na uśmiech

Jak dowodzą badacze z Emory Scholl w Atlancie odkryli, że można śledzić ruchy gałek ocznych u niemowlaka. Jeżeli nie ma z dzieckiem kontaktu wzrokowego może to świadczyć o autyzmie. Trudno jest jednak tą subtelną różnicę wykryć gołym okiem, dlatego potrzebna jest specjalna technologia.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/01/gf-jUZy-Tva5-wdXp_przyczyny-autyzmu-jakie-czynniki-moga-wywolac-autyzm-1920x1080-nocrop-1024x682.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/01/gf-jUZy-Tva5-wdXp_przyczyny-autyzmu-jakie-czynniki-moga-wywolac-autyzm-1920x1080-nocrop-150x150.jpgAneta R.Chorobyautyzm,autyzm u dziecka,dziecko,zdrowie dzieckaJeżeli zastanawiasz się czy Twój maluch rozwija się prawidłowo, a może masz podejrzenia autyzmu, warto zapoznać się z objawami, które bardzo szybko można wykryć. Wczesne wykrywanie autyzmu Można bardzo wcześnie wykryć autyzm nawet u bardzo małego dziecka, nawet niemowlaka. Dzięki wczesnej diagnozie można podjąć szybkie kroki w kierunku leczenia autyzmu. Symptomy...porady i testy