Choć częściej cierpią na nią kobiety, może spotkać wszystkich. Mój głowy – to jej główny objaw, mowa oczywiście o migrenie, która nie jednemu z nas uprzykrza życie. Towarzyszy jej przede wszystkim uporczywy ból głowy. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej nie tylko o samej migrenie, ale i sposobach jej zwalczania.

Skąd się bierze migrena?

Nie ma jednoznacznej przyczyny. Powodem mogą być uwarunkowania genetyczne jak i różnego rodzaju choroby, czy zaburzenia wzroku. Dziś coraz częstszym powodem jest wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem, stąd problem migreny występujący śród coraz młodszych pacjentów.

Leczenie migreny

Częstym powodem migreny może być zła jakość snu. Warto o nią zadbać, w czym mogą pomóc poduszki ortopedyczne do spania. Są bardzo estetyczne i łatwe w utrzymaniu. W przypadku tego typu poduszek najistotniejszy jest odpowiedni dobór do pozycji w której śpisz. Niestety nie można wyleczyć samej dolegliwości, a jedynie jej objawy. Leczenie to zazwyczaj jest farmakologiczne. Jak już wyżej zostało wspomniane częstym powodem migreny są problemy ze wzrokiem. Niezbędna więc jest konsultacja okulistyczna.

Charakterystyczne objawy migreny

Wyżej wspomnieliśmy już o silnym bólu głowy – ten w najgorszym przypadku może trwać do kilkudziesięciu godzin. Do charakterystycznych objawów tej dolegliwości zalicza się również: zaburzenia widzenia (mogąca prowadzić do nawet całkowitej utraty wzroku), pocenie się, zaczerwienienie skóry twarzy, nudności, wymioty, łzawienie oczu, czy występowanie wydzieliny z nosa. Również różne mogą być same bóle głowy – od mrowienia poprzez uderzające, aż po pulsujące. W skrajnych przypadkach może wystąpić częściowy paraliż kończyn.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/Head_and_torso_simulator.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/Head_and_torso_simulator-150x150.jpgadminChorobymigrena,profilaktyka,senChoć częściej cierpią na nią kobiety, może spotkać wszystkich. Mój głowy – to jej główny objaw, mowa oczywiście o migrenie, która nie jednemu z nas uprzykrza życie. Towarzyszy jej przede wszystkim uporczywy ból głowy. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej nie tylko o samej migrenie, ale i sposobach jej...porady i testy