Ból pleców może mieć różne przyczyny. Zwykle jest to przesilenie organizmu, często jednak bóle kręgosłupa są sygnałem, że z naszym organizmem nie dzieje się dobrze. Warto więc nie tylko działać w sytuacji problemu, ale i skutecznie im zapobiegać. Zatem warto sprawdzić co możesz zrobić dla siebie, by dodatkowo pozbyć się uporczywego bólu kręgosłupa.

Ćwiczenia, ćwiczenia, i jeszcze raz ćwiczenia

Zdrowy ruch to doskonały sposób na redukcje bóli kręgosłupa. W tym wypadku może mieć on różną formę. W ostatnim czasie sporą popularnością cieszy się joga. Już 12 tygodni pracy znacząco zmniejsza ryzyko dolegliwości bólowych. Jeżeli nie masz czasu, by uczęszczać na profesjonalne zajęcia możesz wykonywać proste ćwiczenia na rozciąganie pleców. W samym internecie z pewnością znajdziesz mnóstwo propozycji. Kolejne ćwiczenie nie tylko pomoże Ci w bólach kręgosłupa, ale i pozwoli zachować stabilizacje. Wystarczy twarz oprzeć na podłodze, podeprzeć się na stopach i przedramionach, a następnie pozostać w tej pozycji przez ok. 15 sekund. Warto co kilka dni wydłużać czas co najmniej o 5 sekund. Jakąkolwiek formę zdrowego ruchu warto wcześniej omówić z lekarzem, lub fizjoterapeutą.

Poduszki medyczne

Poduszki medyczne przede wszystkim pozwolą na zachowanie prawidłowej krzywizny kręgosłupa bez względu na ułożenie ciała w czasie snu. Dzięki nim rano obudzisz się bez uczucia bólu w okolicach pleców, szyi i karku. Z wyglądu poduszki medyczne w niczym nie różnią się od tradycyjnych poduszek. W tym poradniku znajdziesz jeszcze więcej informacji za temat medycznych zastosowań poduszek.

Akupunktura?

Co ciekawe, choć nie dowiedziono jak faktycznie działa akupunktura to potwierdzono jednak jej skuteczność względem walki z bólami kręgosłupa. Mniejsi zwolennicy tej metody uważają, że jest to jedynie efekt placebo.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/640px-US_Navy_111118-N-WV964-027_Sailors_from_USS_Lassen_donate_blood_while_supporting_flood_relief_efforts_in_Thailand.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/640px-US_Navy_111118-N-WV964-027_Sailors_from_USS_Lassen_donate_blood_while_supporting_flood_relief_efforts_in_Thailand-150x150.jpgadminZdrowiekręgosłup,profilaktyka,zdrowieBól pleców może mieć różne przyczyny. Zwykle jest to przesilenie organizmu, często jednak bóle kręgosłupa są sygnałem, że z naszym organizmem nie dzieje się dobrze. Warto więc nie tylko działać w sytuacji problemu, ale i skutecznie im zapobiegać. Zatem warto sprawdzić co możesz zrobić dla siebie, by dodatkowo pozbyć...porady i testy