Łojotokowe zapalenie skóry

Włosy należy myć i o tym fakcie wie chyba każdy, jest on oczywisty. Jednakże nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że włosy należy nie tylko myć, ale należy to robić we właściwy sposób. Jeśli bowiem myjemy nasze włosy w nieprawidłowy sposób, to możemy sobie wręcz zaszkodzić. Nieprawidłowe mycie włosów może doprowadzić do różnorodnych schorzeń związanych ze skórą na głowie człowieka. Między innymi nieprawidłowe mycie głowy i włosów może prowadzić do powstania łojotokowego zapalenia skóry na głowie.

Jest to schorzenie, które w głównej mierze sprowadza się do nadmiernego wydzielania łoju przez gruczoły skórne na głowie. Jeśli myjemy głowę i włosy zbyt często, to skóra na naszej głowie może w domyśle próbować się bronić przed nadmiernym wysuszeniem. Robi to właśnie w taki sposób, iż zwiększa się ilość wydzielanego łoju. Innym przykładem choroby skóry na głowie w wyniku nieprawidłowego mycia jest łysienie czy też pojawienie się łupieżu.

Jak często myć włosy?

Na pewno bardzo istotna będzie częstotliwość mycia włosów. Tutaj należy do tego zagadnienia podejść w sposób indywidualny. Niektórym osobom zaleca się bowiem mycie włosów raz lub dwa razy w ciągu tygodnia, a innym osobom zaleca się umycie włosów raz na dwa dni. Oczywiście ze względów higienicznych koniecznym może być umycie włosów nawet każdego dnia. Oprócz kwestii związanej z częstotliwością mycia włosów, dla zdrowia skóry na głowie oraz dla zdrowia samych włosów bardzo istotne będzie przestrzeganie kilku zasad. Między innymi bardzo ważne jest to, aby rozczesywać włosy przed ich umyciem. Mowa oczywiście o sytuacji, jeśli dana osoba ma długie włosy. W ten sposób można uniknąć kołtunienia się włosów. Poza tym na pewno istotne jest to, aby sięgać po odpowiednie kosmetyki, po odpowiednie szampony do mycia włosów.

Jak właściwie dobrać szampon?

Mowa jest zarówno o jakości danego szamponu jak również mowa jest o tym, by dostosować ową jakość, aby dostosować rodzaj szamponu do rodzaju włosów, jakim odznacza się dana osoba. Po umyciu również bardzo ważne jest to, aby włosy rozczesać. Jednocześnie też nie należy energicznie ich suszyć ręcznikiem, co też robi bardzo wiele osób. W ten sposób bowiem doprowadzamy do tego, że cebulki włosów ulegają znacznemu osłabieniu. Nie należy włosów myć gorącą wodą. Jak najbardziej może być użyta woda ciepła, ale na pewno nie gorąca. Zbyt wysoka temperatura wody powoduje, że włosy utracą swój blask, a tym samym nawet nam samym przestaną się one podobać.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna zasada, a mianowicie to, aby odpowiednio nałożyć szampon do mycia włosów. Wiele osób rozprowadza go po całych włosach, co jest błędem i nie wpływa korzystnie na kondycję włosów. Przy prawidłowym myciu włosów należy szampon nałożyć na dłoń i delikatnie rozprowadzić go po całych włosach. W ten sposób nie wpłyniemy na nasze włosy w sposób zbyt agresywny. Jak więc widać, prawidłowe mycie włosów nie jest trudne, aczkolwiek istotne jest przestrzeganie stosownych reguł. W przeciwnym przypadku zamiast o te włosy zadbać, pogorszymy tylko ich kondycję nie mając pomysłu na to, jak tę sytuację poprawić.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2021/09/lojotokowe-zapalenie-skory-leczenie-objawy-i-przyczyny-lzs-uciazliwej-dermatozy.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2021/09/lojotokowe-zapalenie-skory-leczenie-objawy-i-przyczyny-lzs-uciazliwej-dermatozy-150x150.jpgAneta R.Chorobywłosy,Łojotokowe zapalenie skóry,Łojotokowe zapalenie skóry szampon,łupieżWłosy należy myć i o tym fakcie wie chyba każdy, jest on oczywisty. Jednakże nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że włosy należy nie tylko myć, ale należy to robić we właściwy sposób. Jeśli bowiem myjemy nasze włosy w nieprawidłowy sposób, to możemy sobie wręcz zaszkodzić. Nieprawidłowe mycie...porady i testy