rwa

Ze względu na prowadzony tryb życia codziennego, na przyjmowanie niewłaściwych postaw ciała wpływających na funkcjonowanie ludzkiego kręgosłupa, mamy obecnie coraz częściej do czynienia z występowaniem różnego rodzaju schorzeń kręgosłupa, w tym również coraz częściej pojawia się zjawisko rwy kulszowej. Jest to zjawisko bardzo bolesne, uniemożliwiające normalne codzienne funkcjonowanie, które niestety, ale obecnie dotyka nie tylko coraz więcej osób, ale również są to osoby coraz młodsze.

Czym jest rwa kulszowa?

Czym jest tak naprawdę rwa kulszowa i na skutek czego może ona wystąpić? W jaki sposób można sobie z nią radzić i w jaki sposób można  jej zapobiegać? Rwę kulszową można nieco inaczej określić bardzo silnym bólem, który występuje w dolnej części kręgosłupa. Ból ten promieniuje na pośladki oraz na tylną część nogi aż do palców w stopie. Rwa kulszowa wynika z przeciążenia i zbyt dużego nacisku na nerw kulszowy. Jest to największy nerw w ludzkim ciele i biegnie on od kręgosłupa aż do stopy. Atak rwy kulszowej może następować w wyniku wystąpienia ucisku na nerw kulszowy znajdujący się w kanale nerwowym.

Dlaczego pojawia się choroba?

W tym względzie można wskazać na dwie możliwe bezpośrednie przyczyny takiego stanu. Z jednej strony ucisk może być wywołany przez krążek międzykręgowy, co jest zazwyczaj zwane zapaleniem korzonków lub też możemy mieć do czynienia ze zjawiskiem zwyrodnienia elementów kręgosłupa. Inaczej rzecz ujmując mamy po prostu do czynienia z dyskopatią, co ma bezpośrednie przełożenie na wystąpienie ucisku na nerw kulszowy. Aby móc zdiagnozować rwę kulszową, przeprowadza się wywiad z pacjentem oraz wykonuje się kilka prostych ćwiczeń. Ponadto aby móc wykluczyć wystąpienie dodatkowych zmian nowotworowych, lekarz może w takiej sytuacji zlecić wykonanie dodatkowych badań, a mianowicie badania rentgenowskiego czy też rezonansu magnetycznego. W jaki sposób można pomóc pacjentowi w walce z atakiem rwy kulszowej? Jest to stan, w którym pacjent nie jest w stanie normalnie funkcjonować.

Co zastosować?

Oczywiście warto jest podać wówczas leki przeciwbólowe oraz leki rozkurczowe, a poza tym istotne jest podjęcie działań mających na celu odciążenie kręgosłupa. Pacjent powinien położyć się w łóżku w pozycji bocznej ze zgiętymi nogami w stawach kolanowych oraz ze zgiętymi stawami biodrowymi lub też w pozycji na plecach z podłożonymi pod kolana poduszkami. Dolegliwości tak naprawdę powinny ustąpić po jednym lub dwóch dniach takiego odpoczynku, co też wymaga całkowitego zaniechania jakichkolwiek aktywności w tym momencie. Jeśli aktualnie nie mamy do czynienia z atakiem rwy kulszowej, warto jest podjąć pewne zabiegi rehabilitacyjne, dzięki którym w przyszłości będzie można uniknąć przykrych sytuacji, a ewentualność wystąpienia ataków rwy kulszowej będzie wówczas ograniczona do minimum. W niektórych przypadkach zwyrodnienie kręgosłupa będzie jednakże tak zaawansowane, że czymś niezbędnym będzie przeprowadzenie operacji chirurgicznej. Lepiej jest więc o siebie zadbać i zapobiegać rwie kulszowej oraz innym przykrym zjawiskom.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2021/12/rwa.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2021/12/rwa-150x150.jpgAneta R.Chorobyból,Rwa kulszowa,zdrowieZe względu na prowadzony tryb życia codziennego, na przyjmowanie niewłaściwych postaw ciała wpływających na funkcjonowanie ludzkiego kręgosłupa, mamy obecnie coraz częściej do czynienia z występowaniem różnego rodzaju schorzeń kręgosłupa, w tym również coraz częściej pojawia się zjawisko rwy kulszowej. Jest to zjawisko bardzo bolesne, uniemożliwiające normalne codzienne funkcjonowanie, które...porady i testy