Znamy różne sposoby na aktywność fizyczną. Jednakże tylko nieliczne z nich zyskują naprawdę bardzo dużą popularność. Wśród nich należy wyróżnić chociażby pilates. To forma ćwiczeń fizycznych, która pozwala zadbać nie tylko o ciało, ale również o aspekt fizyczny. To forma ćwiczeń, która skupia się zarówno na uzyskaniu kontroli nad ciałem jak i nad swoim umysłem. Nazwa pilates nie obowiązywała od samego początku. Ta została nadana na cześć twórcy metody ćwiczeń, Josepha Pilatesa.

Początkowo wskazywano na kontrologię, co miało związek z głównym celem tychże ćwiczeń. Dzisiaj wiemy, że pilates to ćwiczenia, dzięki którym można zrealizować bardzo wiele różnych celów. Jednocześnie też nie są to ćwiczenia wymagające bardzo dużej wiedzy, doświadczenia, a tym samym są one przeznaczone w dużej mierze dla osób początkujących. W sposób szczególny ta forma ćwiczeń jest skierowana do:

– osób borykających się z problemami bólów kręgosłupa

– osób chcących zadbać o swoją sylwetkę ciała, poprawić ową sylwetkę ciała

– osób chcących wzmocnić swoje mięśnie, a zwłaszcza mięśnie głębokie

Rozwój pilatesu na przestrzeni lat

W pewnym momencie zabrakło samego Josepha Pilatesa, ale spuścizna po nim była nadal kultywowana. Znalazło się wiele piewców tego, co on stworzył. Jednakże z uwagi na zwiększone zainteresowanie tymi ćwiczeniami, dokonywano różnych modyfikacji. Oczywiście taka była konieczność, ponieważ do ćwiczeń przystępowały osoby o różnej posturze, różnych chorobach, a tym samym wymagały one zróżnicowanego podejścia. Sam system ćwiczeń ulegał pewnym modyfikacjom, ale równocześnie też poddawany był im sprzęt używany podczas zajęć.

W sposób szczególny można tutaj wskazać na reformery, które od samego początku stanowiły podstawę ćwiczeń pilates. W pewnym momencie można było mówić o dosyć dużych modyfikacjach, aczkolwiek pewne podstawy musiały pozostać. Tym samym dosyć łatwo można wskazać na różnice pomiędzy tym, czym jest klasyczny pilates, a czym jest kontrologia. Jest on bowiem czymś, co być może nie stanowi dokładne odzwierciedlenie pierwotnych założeń stworzonych przez Josepha Pilatesa, ale na pewno w bardzo dużej mierze te pojęcia są do siebie bardzo mocno zbliżone. Mimo pewnych modyfikacji dokonywanych na potrzeby poszczególnych grup osób ćwiczących, należy pamiętać o głównych założeniach, gdyż tylko wówczas będzie można mówić o realizacji podstawowych celów.

Pilates nie bez przyczyny jest ceniony przez wiele osób. W dobie współczesnej mamy do czynienia z bardzo dużym napięciem, z bardzo dużym tempem życia, a tym samym z brakiem właściwej dbałości o swoje zdrowie. Można mówić o pewnej pladze chorób związanych z kręgosłupem. Tym samym znalezienie sposobu na odciążenie owego kręgosłupa jest czymś bardzo istotnym i potrzebnym. Zajęcia pilates w sposób niemalże idealny nadają się do tego aby móc mówić o poprawie owej sytuacji. Niemniej jednak bardzo ważne jest to, aby w tychże zajęciach realizować podstawy, które były założone przez Josepha Pilatesa. Wszakże to ta wiedza stworzyła coś tak praktycznego.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2019/02/pilates-pila.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2019/02/pilates-pila-150x150.jpgAneta R.Pilatesćwiczenia,kontrologia,pilates,sport,zdrowieZnamy różne sposoby na aktywność fizyczną. Jednakże tylko nieliczne z nich zyskują naprawdę bardzo dużą popularność. Wśród nich należy wyróżnić chociażby pilates. To forma ćwiczeń fizycznych, która pozwala zadbać nie tylko o ciało, ale również o aspekt fizyczny. To forma ćwiczeń, która skupia się zarówno na uzyskaniu kontroli nad...porady i testy