chory kręgosłup

Zadaniem kręgosłupa jest przede wszystkim utrzymanie wyprostowanej postawy ciała, czyli innymi słowy jest jego podporą. Ponadto jest zaczepem kończyn, stanowi ochronę nerwów i rdzenia kręgowego oraz amortyzuje wstrząsy. Najczęściej spotykane choroby kręgosłupa to głównie rwa kulszowa i tzw. wypadnięcie dysku, a także: stenoza lędźwiowa, zmiany zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.

Rwa kulszowa

Pojawia się w przypadku ucisku na nerw kulszowy. Charakteryzuje się nagłym, silnym bólem. Może być spowodowana nadmiernym wysiłkiem fizycznym lub też może mieć charakter zapalny. W tym drugim przypadku stosuje się leczenie farmakologiczne, w zaawansowanych przypadkach chorych poddaje się operacji.

Wypadnięcie dysku

Jest efektem nadmiernego przeciążenia kręgosłupa. Krążek międzykręgowy pęka i zaczyna uciskać na nerw, powodując ból.

Stenoza lędźwiowa

Pojawia się na skutek przebytych urazów ale może mieć charakter wrodzony. Objawy podobne są do rwy kulszowej, natomiast przyczyną jest zwężenie kanału, w którym znajduje się rdzeń kręgowy. Pojawia się głównie u osób powyżej 50. roku życia. Zwyrodnienie kręgosłupa – przyczyną jest najczęściej nadwaga oraz brak ruchu. Chorych najczęściej poddaje się operacji. W mniej zaawansowanych stadiach choroby, stosuje się leczenie farmakologiczne oraz zaleca się zmianę trybu życia.

Zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa

Przejawia się dużym bólem i sztywnością pleców. W zaawansowanych przypadkach powoduje ciężką niesprawność fizyczną. Jest chorobą dziedziczną, ale na powstanie tej przewlekłej choroby mają także czynniki immunologiczne i środowiskowe. W przypadku tych chorób konieczna jest konsultacja lekarska. Niektóre z nich da się wyleczyć, w przypadku innych można jedynie zahamować ich postęp. Ortopeda przeprowadzi dokładny wywiad z chorym, a następnie wystawi diagnozę i zadecyduje o sposobie leczenia.

Chroroby kręgosłupahttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2014/05/chore-plecy-1024x522.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2014/05/chore-plecy-150x150.jpgadminChorobyRwa kulszowa,Stenoza lędźwiowa,Wypadnięcie dysku,zapalenie stawówZadaniem kręgosłupa jest przede wszystkim utrzymanie wyprostowanej postawy ciała, czyli innymi słowy jest jego podporą. Ponadto jest zaczepem kończyn, stanowi ochronę nerwów i rdzenia kręgowego oraz amortyzuje wstrząsy. Najczęściej spotykane choroby kręgosłupa to głównie rwa kulszowa i tzw. wypadnięcie dysku, a także: stenoza lędźwiowa, zmiany zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa, zesztywniające...porady i testy