W każdym wieku należy odpowiednio zadbać o swoją kondycję fizyczną. Nie jest zatem żadną tajemnicą, że również w wieku seniora, a może przede wszystkim należy zadbać o obecność aktywności fizycznej w codzienności. Istotne jest oczywiście to, aby owa aktywność fizyczna nie była zbyt intensywna, aby była poziomem obciążeń dostosowana do możliwości każdej osoby w sposób indywidualny. W tym miejscu zatem powstaje pytanie o to, jaka forma aktywności fizycznej, jaka forma wysiłku będzie adekwatna dla seniora?

Szybki spacer

Na pewno bardzo trafnym wyborem może okazać się w tym miejscu nordic walking. Jest to bowiem aktywność fizyczna, która nie wymaga posiadania bardzo dużej kondycji, nie generuje także bardzo dużych obciążeń. Ponadto również nie dochodzi tutaj do podnoszenia tętna na niebezpieczny, zbyt wysoki poziom. Jest to sport, w którym mamy do czynienia z brakiem obciążenia na stawy. W odniesieniu do osób starszych, u których problemy z bólem stawów to często codzienność, jest to bardzo ważne. Poza tym również nordic walking jest sportem, w którym mamy do czynienia z zaangażowaniem aż 90% wszystkich mięśni. Tym samym senior ma szansę zadbać w ten sposób praktycznie o całość swojego ciała. Bardzo ważne jest także to, że nordic walking de facto jest związany z ruchem na świeżym powietrzu. Mówimy zatem o tym, że starsza osoba może w ten sposób odpowiednio zadbać o dotlenienie własnego organizmu. Gimnastyka jest kolejnym ze sposobów na to, aby w wieku seniora móc o siebie odpowiednio zadbać.

Intensywna gimnastyka

Gimnastyka oczywiście nie musi i nie powinna być zbyt intensywna, ale dostosowana do każdej osoby w taki sposób, aby nie było mowy o nadmiernych obciążeniach stawów i mięśni. Gimnastyka nie powinna trwać zbyt długo, a czasem wystarczającym może okazać się kwadrans każdego dnia. Dzięki takiej gimnastyce możemy mówić chociażby o zwiększeniu elastyczności stawów i mięśni, możemy także mówić o usunięciu skurczy mięśni, które są bolesne, możemy wreszcie mówić o usunięciu bóli pleców, które przecież doskwierają wielu osobom w wieku seniora. Tym samym sięganie po codzienną gimnastykę jest jak najbardziej wskazane dla seniorów.

Sport na basenie

Poza tym dwoma formami ruchu można jak najbardziej wskazać także na korzystanie z basenu. Pływalnia( również aerobik wodny) to idealna forma aktywności dla seniora. Wpływa korzystnie w głównej mierze na układ krążenia, a tym samym zapobiega również na zapobieganie różnym chorobom związanym z tym układem. Jak dobrze wiemy, tych chorób mamy dosyć sporo, a tym samym tym bardziej warto jest sięgać po basen, warto jest dosyć często sięgać po wizyty na pływalni. Na szczęście obecnie mamy do czynienia z ogólną dostępnością do pływalni, w naszych miastach mamy dosyć sporą ilość pływalni, parków wodnych jak również mamy do czynienia z wszechstronnością zajęć proponowanych w tych miejscach.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/nordic-walking-seniors.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/nordic-walking-seniors-150x150.jpgAneta R.Newsbasen,kijki,sport,sport dla seniorówW każdym wieku należy odpowiednio zadbać o swoją kondycję fizyczną. Nie jest zatem żadną tajemnicą, że również w wieku seniora, a może przede wszystkim należy zadbać o obecność aktywności fizycznej w codzienności. Istotne jest oczywiście to, aby owa aktywność fizyczna nie była zbyt intensywna, aby była poziomem obciążeń dostosowana...porady i testy