Pracujesz przy komputerze? Zafunduj sobie aktywne siedzenie

Dużo czasu spędzasz w pozycji siedzącej? Twoja praca skupia się przede wszystkim na pracy przy komputerze? Być może obecna sytuacja na świecie – pandemia koronawirusa – zmusiła Cię do przeniesienia swoich zadań z wygodnego biura do własnego domu? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco – zobacz w jaki sposób możesz pomóc swojemu kręgosłupowi zachować zdrowie.

Długie siedzenie i jego negatywne skutki

Zanim przejdziemy do sposobów na zdrowe plecy i kręgosłup, musisz wiedzieć, z czym wiąże się długotrwałe siedzenie. Oprócz tego, że ma oczywisty negatywny wpływ na kręgosłup i plecy, to dodatkowo spowalnia metabolizm! Nawet badania naukowe potwierdziły, że spędzanie większej ilości czasu siedząc – powyżej 11 godzin – powoduje dużo większą ilość powikłań w przypadku powstania chorób serca, niż wśród osób siedzących co najwyżej 4 godziny.

Ponadto długie siedzenie obciąża dyski międzykręgowe, a także powoduje osłabienie krążenia krwi. Stąd szybka droga do zwyrodnień i uciążliwego bólu pleców i kręgosłupa.

Jak sobie radzić z bólem?

Gdy już musisz długo siedzieć, staraj się często zmieniać pozycję i robić sobie przerwy. Dobrze jest wykonywać podczas pauz ćwiczenia, które rozruszają zastane mięśnie. Istnieje jednak rozwiązanie bardziej uniwersalne – nosi wdzięczną nazwę “aktywne siedzenie”.

Czym jest aktywne siedzenie? To siedzenie na specjalnej poduszce, która wymusza na Tobie utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Sprawienie sobie takiej poduszki, to korzyść nie tylko teraz – kiedy trzeba pracować z domu. Poduszka nie zajmuje wiele miejsca i z powodzeniem będziesz mógł zabierać ją do biura. Korzystanie z niej odciąży górne partie Twoich pleców, a dodatkowo ładnie rozbuduje mięśnie. Przyda się również do ćwiczenia dolnej części miednicy.

Bardzo dobre jakościowo poduszki do dynamicznego siedzenia tworzy Sissel. Na przykład Sitfit Plus – dostępny jest w kilku kolorach i mogą z niego korzystać zarówno dorośli, jak i młodzież.

Jak korzystać z poduszki?

Aktywne lub mówiąc inaczej dynamiczne siedzenie wymaga przyzwyczajenia organizmu do utrzymywania prawidłowej postawy. Jeżeli zaczniesz korzystać z takiej specjalnej poduszki, postaraj się stopniowo przyzwyczajać do niej swoje ciało. Przez godzinę siedź na poduszce, potem rób godzinną przerwę i znów wracaj do poduszki. Pozwoli Ci to uniknąć bólu mięśni, który mógłby się pojawić w momencie, w którym Twoje ciało nie jest nauczone utrzymywania prawidłowej postawy. Po pewnym czasie będziesz mógł już przez cały dzień siedzieć na tej poduszce.

Niestety, jeżeli jesteś kierowcą, taka poduszka nie jest dla Ciebie. Nie można jej stosować prowadząc samochód. Nadaje się do użytku jedynie na fotelu, krześle lub taborecie. Tak, możesz wygodnie i prosto siedzieć na siedzeniu bez oparcia – zapewni optymalną pozycję Twojego kręgosłupa względem miednicy. Dzięki takiej poduszce zapomnisz o bólu i będziesz mógł się skupić na przyjemniej stronie pracy.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/03/Pracujesz-przy-komputerze-Zafunduj-sobie-aktywne-siedzenie.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/03/Pracujesz-przy-komputerze-Zafunduj-sobie-aktywne-siedzenie-150x150.jpgIza W.Poduszkiaktywne siedzenie,ból kręgosłupa,poduszka do siedzenia,pozycja siedzącaDużo czasu spędzasz w pozycji siedzącej? Twoja praca skupia się przede wszystkim na pracy przy komputerze? Być może obecna sytuacja na świecie - pandemia koronawirusa - zmusiła Cię do przeniesienia swoich zadań z wygodnego biura do własnego domu? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco - zobacz w...porady i testy