Zdrowy sen to podstawa, aby dobrze funkcjonować w ciągu dnia. Wiemy to wszyscy. Niestety nadal wielu z nas nie potrafi zadbać o odpowiednią jakość snu. W tym wypadku należy zwrócić uwagę na wiele czynników, w tym na odpowiednią dietę. Warto więc powiedzieć sobie nieco więcej jakie produkty należy wprowadzić do menu, a jakich lepiej unikać.

Słodycze i fast foody

Niestety, tłuszcze i cukry proste to składniki, które jak najszybciej powinniśmy usunąć z naszego jadłospisu jeśli chcemy dobrze spać. W związku z tym należy wyeliminować jedzenie typu fast food, oraz słodko – słone przekąski. Podobne działanie mają również kolorowe, gazowane napoje.

Błonnik i węglowodany

To niezwykle ważne składniki jeśli chodzi o zdrowy sen. Zwłaszcza nie powinno ich zabraknąć w czasie kolacji. Produkty zawierające dużą ilość błonnika i węglowodanów to m.in. owoce, warzywa, kasze, pieczywo pełnoziarniste (ciemne), czy płatki owsiane. W czasie kolacji zrezygnuj z czarnej herbaty na rzecz zielonej, która nie tylko Cię uspokoi, ale i wspomoże układ trawienny.

Co z białkiem?

Oczywiście nie trzeba dodawać, że bogatym źródłem białka są takie produkty jak: sery, jajka, jogurty, czy gotowane mięso. Białko jest podstawowym budulcem struktury naszych mięśni i kości. Jaką rolę jednak odgrywa w diecie jeśli chodzi o zdrowy sen? Choć w ciągu dnia nie powinno zabraknąć białka w naszym organizmie to jednak wieczorem warto go minimalizować. Zamiast białka lepszym rozwiązaniem okażą się wyżej wspomniany błonnik i węglowodany.

Regularność i sposób przygotowania

Jeśli chodzi o odpowiednią jakość snu to szczególną role odgrywa kolacja. W związku z tym zadbajmy, aby ostatni posiłek jeść nie później, niż 2 godziny przed snem. Jeśli chodzi o sam sposób przygotowania posiłków to warto zrezygnować ze smażenia na rzecz gotowania (najlepiej na parze). Jeżeli już koniecznie chcemy smażyć to od masła dużo lepszym rozwiązaniem jest olej. Na kolacje marzysz o sałatce? Świetnie! Tyle, że zamiast majonezu dodaj łyżkę oliwy z oliwek. Smak pozostanie doskonały, a sam posiłek stanie się zdrowszy. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku zup, gdzie najwięcej kalorii mają te zabielane śmietaną.

 Słodycze i fast foody

Niestety, tłuszcze i cukry proste to składniki, które jak najszybciej powinniśmy usunąć z naszego jadłospisu jeśli chcemy dobrze spać. W związku z tym należy wyeliminować jedzenie typu fast food, oraz słodko – słone przekąski. Podobne działanie mają również kolorowe, gazowane napoje.

Błonnik i węglowodany

To niezwykle ważne składniki jeśli chodzi o zdrowy sen. Zwłaszcza nie powinno ich zabraknąć w czasie kolacji. Produkty zawierające dużą ilość błonnika i węglowodanów to m.in. owoce, warzywa, kasze, pieczywo pełnoziarniste (ciemne), czy płatki owsiane. W czasie kolacji zrezygnuj z czarnej herbaty na rzecz zielonej, która nie tylko Cię uspokoi, ale i wspomoże układ trawienny.

Co z białkiem?

Oczywiście nie trzeba dodawać, że bogatym źródłem białka są takie produkty jak: sery, jajka, jogurty, czy gotowane mięso. Białko jest podstawowym budulcem struktury naszych mięśni i kości. Jaką rolę jednak odgrywa w diecie jeśli chodzi o zdrowy sen? Choć w ciągu dnia nie powinno zabraknąć białka w naszym organizmie to jednak wieczorem warto go minimalizować. Zamiast białka lepszym rozwiązaniem okażą się wyżej wspomniany błonnik i węglowodany.

Regularność i sposób przygotowania

Jeśli chodzi o odpowiednią jakość snu to szczególną role odgrywa kolacja. W związku z tym zadbajmy, aby ostatni posiłek jeść nie później, niż 2 godziny przed snem. Jeśli chodzi o sam sposób przygotowania posiłków to warto zrezygnować ze smażenia na rzecz gotowania (najlepiej na parze). Jeżeli już koniecznie chcemy smażyć to od masła dużo lepszym rozwiązaniem jest olej. Na kolacje marzysz o sałatce? Świetnie! Tyle, że zamiast majonezu dodaj łyżkę oliwy z oliwek. Smak pozostanie doskonały, a sam posiłek stanie się zdrowszy. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku zup, gdzie najwięcej kalorii mają te zabielane śmietaną.

Po posiłku należy dobrze się ułożyć

Ułożenie ciała w czasie snu odgrywa ogromną rolę dla naszego zdrowia. Kiedy jednak zwykłe poduszki nie są już tak skuteczne warto sięgnąć po poduszki ortopedyczne, które w ostatnim czasie cieszą się ogromnym zaufaniem. O ich cennych właściwościach można przeczytać tutaj.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/03/autumn-915629_960_720.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/03/autumn-915629_960_720-150x150.jpgadminSendieta,sen,zdrowieZdrowy sen to podstawa, aby dobrze funkcjonować w ciągu dnia. Wiemy to wszyscy. Niestety nadal wielu z nas nie potrafi zadbać o odpowiednią jakość snu. W tym wypadku należy zwrócić uwagę na wiele czynników, w tym na odpowiednią dietę. Warto więc powiedzieć sobie nieco więcej jakie produkty należy wprowadzić...porady i testy