bezsenność

Bezsenność – przyczyny fizjologiczne

Wszyscy z natury odczuwają potrzebę snu. Jednakże są wśród nas osoby, które śpią mało, nie wysypiają się i ciągle czują się zmęczone. Bezsenność często przychodzi z wiekiem, wtedy to potrzebujemy mniej snu, lecz na ogół towarzyszy jej stres i emocje. Uważa się, że najczęstszym powodem bezsenności są zaburzenia psychiczne. Należą tutaj nerwice, zespoły depresyjne, czy też zespoły lękowe.

Schorzenia somatyczne

Choroby narządów ciała nazywamy schorzeniami somatycznymi. Najważniejszym czynnikiem jest tutaj ból. Jest to ból przewlekły towarzyszący chorobie nowotworowej, czy też zwyrodnieniu stawów. Osoby, które odczuwają taki ból bardzo często mają problemy z bezsennością.

Także choroby sercowo – naczyniowe powodują zaburzenia snu. Może być to niewydolność serca, a tym samym odczuwana duszność, która wybudza ze snu. Przyczyną są również choroby płuc, między innymi astma.

Nadczynność tarczycy przyczyną bezsenności

Bardzo często bezsenność towarzyszy nadczynności tarczycy. Jest to stan w którym tarczyca wydziela nadmierną ilość hormonów. Mamy do czynienia z przyśpieszonym biciem serca, niepokojem a tym samym z bezsennością. Tarczycę trudno wykryć, dlatego jeśli miewasz powyższe problemy na pewno warto poradzić się lekarza.

Przyczyny bezsenności - zaburzenia, stres, groźne choroby https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/23b2f5a754dab229e57289ee717dfdd8640000.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2017/04/23b2f5a754dab229e57289ee717dfdd8640000-150x150.jpgAneta R.Chorobybezsenność,bezsenność a choroby,bezsenność przyczyny,choroby tarczycyBezsenność jest problemem znacznej ilości osób. Na ogół połykamy tabletkę na sen i nie zastanawiamy się dlaczego nie możemy zasnąć, bądź też często budzimy się w nocy. Tymczasem bezsenność może być objawem wielu chorób, co sprawia, że musimy poznać czynnik, który ją wywołuje. Bezsenność – przyczyny fizjologiczne Wszyscy z natury odczuwają...porady i testy