zwyrodnienie kręgoslupa

Główne objawy zwyrodnienia kręgosłupa

Objawy zwyrodnienia kręgosłupa mogą być różnorodne, bowiem zależą, w którym odcinku kręgosłupa pojawiła się choroba. Jeżeli zwyrodnienie dotyczy kręgosłupa szyjnego pojawia się ból karku, który jest wyrazem ucisku i podrażnienia nerwów w tej okolicy. Dodatkowo pojawić się może neurologiczny ból pomiędzy żebrami. Występuje przede wszystkim w czasie kaszlu, a nawet głębokiego oddechu. Zwyrodnienie kręgosłupa ma charakter przewlekły i wymaga szybkiego leczenia. Z czasem pojawia się mrowienie, drętwienie a w efekcie znaczne osłabienie pleców, oraz mięśni nóg i stop.

Jak leczyć zwyrodnienie kręgosłupa?

Leczenie kręgosłupa jest niezwykle ważnym elementem rehabilitacji, aby zapobiegać pogłębianiu się problemu. W czasie, kiedy choroba postępuje może dojść do pogorszenia się kondycji stanu kanału kręgowego, a także zwężenia tego odcinku. Zwyrodnienie kręgosłupa wymaga fachowej pomocy ortopedy oraz rehabilitanta. Pozytywnie możemy wpłynąć na nasze zdrowie stosując też poduszki ortopedyczne.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2018/03/4.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2018/03/4-150x150.jpgAneta R.Zdrowiedyskopatia,kręgosłup,zdrowie,zwyrodnienie kręgosłupaZwyrodnienie kręgosłupa zwane czasem, jako zwyrodnienie stawów przypomina zwyrodnienie stawów biodrowych czy też kolanowych. W obrębie zwyrodnienia bardzo często pojawiają się dyskopatie, które polegają na przesunięciu galaretowego jądra, określanego nazwą dysku kręgowego. Główne objawy zwyrodnienia kręgosłupa Objawy zwyrodnienia kręgosłupa mogą być różnorodne, bowiem zależą, w którym odcinku kręgosłupa pojawiła się choroba....porady i testy