Jedną z chorób cywilizacyjnych, jakie towarzyszą nam we współczesnym świecie jest siedzący tryb życia. Często spędzamy wiele godzin siedząc, albowiem wymaga od nas tego stanowisko pracy, ale często czynimy to po prostu z lenistwa, gdyż nie mamy ochoty, aby uprawiać żaden rodzaj sportu. Nie zdajemy sobie sprawy, że ta sytuacja wywołuje wiele różnorodnych chorób, a także poważnych schorzeń. Warto wiedzieć, że praca biurowa, która wiąże się z wielogodzinnym siedzeniem, to sprzymierzeniec bólów kręgosłupa, dlatego też trzeba wiedzieć, jak radzić sobie z tym problemem.

Obciążenie dla kręgosłupa

Jak dowodzą badania ogromna ilość osób na całym świecie wykonuje swoją pracę siedząc. Dodatkowo korzystamy każdego dnia z samochodu, nie chodzimy na spacery, a to staje się przyczyną pewnych, uciążliwych dolegliwości. Nie wiemy, że pozycja siedząca stanowi wielkie obciążenie dla naszego kręgosłupa, który w rezultacie boli, a następstwem bólu są choroby o charakterze zwyrodnieniowym. Pierwszymi oznakami, że coś poważnego dzieje się z naszym kręgosłupem są bóle szyi i pleców. Dodatkowo pozycja siedząca prowadzi do różnorodnych wad postawy, dlatego też szczególnie ważnym aspektem jest zachęcenie naszych dzieci, do codziennego uprawiania sportu, pod każdą postacią. Siedzący tryb życia prowadzi nie tylko do bólów kręgosłupa, ale i innych chorób. Warto wspomnieć, że pojawia się nadwaga, nadciśnienie, borykamy się z żylakami oraz hemoroidami. Naturalnie siedzący tryb życia prowadzi także do migren, chorób oczu, a także zapalenia stawów.

Ważne jest jak siedzimy

Jeżeli już nie mamy wyjścia, pracujemy w pozycji siedzącej musimy zadbać o to, aby nasze miejsce pracy było jak najbardziej komfortowe oraz wygodne. Warto dostosować miejsce, w jakim spędzamy wiele godzin do naszych indywidualnych potrzeb oraz wymagań. Powinniśmy, więc zadbać o krzesło, aby odpowiadało ono naszej pozycji anatomicznej kręgosłupa. Na pewno przyda się nam dobrze wyprofilowany fotel, ale także poduszka do siedzenia. Warto nabyć takie akcesoria, ponieważ poduszka pasuje doskonale na każde siedzisko.

poduszki-do-siedznia

Dodatkowo wymusza ona od osoby ją używającej prawidłową pozycję ciała, przez co kręgosłup staje się odciążony. Współcześnie na rynku mamy bardzo bogaty asortyment tego typu poduszek, co powoduje, że każdy może wybrać idealną dla siebie. Znajdziemy, bowiem poduszki lędźwiowe, które to korygują nasz kręgosłup i które sprawiają, że nie jest on zmęczony nawet wielogodzinnym przebywaniem w pozycji siedzącej.

Istotny jest ruch

Nawet, jeżeli nasze stanowisko pracy jest idealnie dopasowane do potrzeb, zakupiliśmy poduszkę do siedzenia, która doskonale odciąża nasze stawy, to jednak musimy pamiętać, że to nie wszystko. Nawet, jeśli musimy siedzieć kilka godzin dziennie, bo tego właśnie wymaga nasza praca, musimy znaleźć czas, aby kilka razy w tygodniu spędzić czas aktywnie. Warto wybrać się na rower, w niedzielę odwiedzić basen, a także wraz z rodziną zażywać spacerów na świeżym powietrzu.

https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2014/07/siedznie.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2014/07/siedznie-150x150.jpgadminZdrowiechoroby,poduszka ortopyzna,siedzenieJedną z chorób cywilizacyjnych, jakie towarzyszą nam we współczesnym świecie jest siedzący tryb życia. Często spędzamy wiele godzin siedząc, albowiem wymaga od nas tego stanowisko pracy, ale często czynimy to po prostu z lenistwa, gdyż nie mamy ochoty, aby uprawiać żaden rodzaj sportu. Nie zdajemy sobie sprawy, że ta...porady i testy