Co oznacza ból szyi i karku?

Przyczyn bólu karku i szyi może być bardzo wiele – od tych błahych, potocznie nazywanych “krzywym spaniem”, po problemy zwyrodnieniowe. Bardzo ważne jest, aby nie bagatelizować żadnych dolegliwości.

Szyja to delikatna granica między naszą głową a tułowiem. Kryje w sobie tajemnicę bólu i napięcia. Ból szyi i karku nigdy nie jest oczywisty, a odpowiedź na pytanie “dlaczego boli?” jest wieloaspektowa. W większości przypadków to efekt naszych wyborów – zbyt małej aktywności, a za dużej liczby godzin spędzonych w niewłaściwej pozycji np. przy biurku. I chociaż na pierwszy rzut oka stres nie wydaje się być powiązany z bólem, to jednak nic bardziej mylnego – potrafi stworzyć tak duże napięcie, że jego konsekwencją często staje się właśnie ból karku. Podobnie ma się sprawa z przyjmowaniem nieprawidłowej pozycji ciała podczas snu. Nasz kręgosłup szyjny, ograniczony w ruchach, protestuje i wywołuje ból. To tak, jakby każdy nasz ruch przypominał o tym, że coś jest nie w porządku.

Sztywność karku i ból głowy to z kolei objawy tajemniczego “przewiania” – efektu działania zimnego wiatru na naszą szyję. Może być efektem podróży samochodem z odsuniętą szybą, kąpiel przy otwartym oknie lub bezpośrednie spotkanie z klimatyzacją. Kiedy nie uważamy na nasz trening, przeciążamy kręgi i mięśnie, ból jest naturalną konsekwencją takiego postępowania. Nasza szyja to skomplikowany instrument, a ból to tylko jej sposób na przypomnienie, że warto o nią dbać.

Ból karku i szyi może być też efektem poważniejszych kłopotów np. choroby zwyrodnieniowej odcinka szyjnego kręgosłupa, stenozy kanału kręgowego albo zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa. Czasami taki objaw może świadczyć o zapaleniu opon mózgowo-rdzeniowych. Taki ból może też mieć związek np. z zapaleniem ucha lub problemami stomatologicznymi. Warto też mieć na uwadze, że ból odcinka szyjnego dotyka także dzieci – mowa o kręczu karku, który może być nabyty lub wrodzony. Choroba wymusza przyjmowanie nienaturalnej pozycji czyli przechylenie głowy oraz szyi w stronę barku.

Jak poradzić sobie z bólem karku?

Jeśli coś boli, warto to wyleczyć. A w przypadku bólu karku i szyi wszystko zależy od przyczyny powstania dolegliwości. Najczęściej wystarczają ćwiczenia, zmiana przyzwyczajeń (aktywniejszy tryb życia, pilnowanie prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia, znalezienia skutecznego sposobu na rozładowanie stresu). Ból odcinka szyjnego zmniejsza się też, gdy stosujemy ciepłe okłady albo plastry rozgrzewające.

Jeśli takie “domowe” sposoby nie pomagają, warto skonsultować się z lekarzem. Być może przyczyna bólu jest bardziej skomplikowana i może wymagać leczenia operacyjnego. Trzeba będzie zdiagnozować przyczynę bólu i opracować plan leczenia.

W myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć, warto zwrócić uwagę na poduszki ortopedyczne.

Poduszka to proste i tanie rozwiązanie

W dzisiejszych czasach, notorycznie wzrasta liczba osób skarżących się na bóle kręgosłupa czy bóle pleców. Co więcej, wile osób żyje w ciągłym bólu nie mogąc znaleźć skutecznego rozwiązania. Tymczasem sytuacje rzeszy ludzi mogą zmienić poduszki ortopedyczne, zwane inaczej poduszkami korekcyjnymi czy rehabilitacyjnymi. Poduszki te nie są szczególnie drogie, a można je nabyć w bardzo wielu miejscach – począwszy od sklepów stacjonarnych po serwisy internetowe. Przy wyborze odpowiedniej poduszki dobrze jest kierować się opinią lekarza lub przeczytać specjalistyczny artykuł o tym jak wybrać poduszkę ortopedyczną. Warto mieć świadomość, że produkt ten wpływa na prawidłowe ułożenie kręgosłupa w czasie snu, to zaś bezpośrednio przekłada się na nasze samopoczucie za dnia. Dzieje się tak ponieważ stosowanie poduszki korekcyjnej eliminuje dwie skrajne pozycje w jakiej może znaleźć się kręgosłup.

pianka memory

Działanie lecznicze

Co jednak dużo bardziej istotne to fakt, że te specjalistyczne poduszki potrafią zapobiec schorzeniom kręgosłupa, a także zapobiec rozwojowi chorób towarzyszących tej przypadłości. Istnieje wiele rodzaj poduszek ortopedycznych – wybór właściwej zależy od konkretnego schorzenia, ale również od wzrostu i wagi konkretnej osoby. Ponadto przy wyborze odpowiednie poduszki powinno uwzględnić się takie elementy jak szerokość barku czy preferowaną pozycję podczas snu, ponieważ inaczej będzie wyglądała poduszka do snu „na boku” niż do snu „na plecach” czy „na brzuchu”. Jesteś alergikiem i dlatego korzystasz z poduszki wypełnionej kuleczkami sylikonowymi? Zapoznaj się z naszym artykułem i analizą tych poduszek. Po przeczytaniu być może z niej zrezygnujesz, bo jedno jest pewne – wybór poduszek jest tak ogromny, że znajdziesz dla siebie odpowiednią poduszkę ortopedyczną.

Poduszki ortopedyczne z pamięcią

Choć może to zabrzmieć dziwnie, najlepiej swoje funkcje spełniają poduszki z „pamięcią”. Pamięć poduszki to zasługa jej konstrukcji, najprościej to zjawisko można zdefiniować jako zachowywanie przez poduszkę wyprofilowanego kształtu nawet do kilku sekund po odciążeniu danego miejsca. Dodatkowo niektóre poduszki wyposażone są w mikro otwory wentylacyjne, bądź małe wypustki które masują naszą głowę i szyję. Choć zakup poduszki ortopedycznej wiąże się z kosztami, to watro wiedzieć, że produkt ten służy będzie kupującemu prze kilka lat. Żywotność poduszki można nawet wydłużyć poprzez częste pranie poszewki. W pierwszych dniach użytkowania, bardzo często doświadczamy uczucia dyskomfortu – jest to jednak kwestia przyzwyczajenia. Jeżeli po użyciu poduszki korekcyjnej zaobserwujemy zwiększenie się poziomu bólu – najpewniej świadczyć to będzie o niewłaściwym doborze. W takim przypadku najlepiej skonsultować się z lekarzem rodzinnym. Chociaż poduszki ortopedyczne mają mnóstwo zalet, to w trosce o własne zdrowie nie powinniśmy ograniczać się wyłącznie do ich stosowania. Wskazane jest również uprawianie gimnastyki korekcyjnej, jako optymalnej formy aktywności fizycznej. Tylko podłączanie tych dwóch środków może skutecznie zniwelować dolegliwości związane z bólem kręgosłupa. Wiele osób na pewno ucieszy informacja, że tych poduszek mogą używać również dzieci.

paduszki ortopedyczne
Poduszki korekcyjne zaleca się zwłaszcza dzieciom zmagającym się z wadą postawy, nawet wieku przedszkolnym. Im wcześniejsza będzie reakcja rodziców, tym lepiej dla zdrowia ich pociech. A kształty i kolorystka poduszek dla najmłodszych dodatkowo zachęca do korzystania z nich. Nawet jeśli Twoje dziecko ma swojego ulubionego jaśka, to zamiana na poduszkę ortopedyczną nie powinna stanowić większego problemu.

Poduszka ortopedyczna jako lekarstwo na ból https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2014/02/poduszki-sissel-1024x448.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2014/02/poduszki-sissel-150x150.jpgadminPoduszkipaduszka,poduszka ortopedyczna,poduszki,poduszki ortopedyczneCo oznacza ból szyi i karku? Przyczyn bólu karku i szyi może być bardzo wiele - od tych błahych, potocznie nazywanych “krzywym spaniem”, po problemy zwyrodnieniowe. Bardzo ważne jest, aby nie bagatelizować żadnych dolegliwości. Szyja to delikatna granica między naszą głową a tułowiem. Kryje w sobie tajemnicę bólu i napięcia. Ból...porady i testy