zadbaj-o-swoj-uklad-krwionosny-szokujace-wyniki-najnowszych-badan

Nie daj się chorobom układu krążenia

Najbardziej zauważalną chorobą układu krążenia jest nadciśnienie. Niestety dotyczy ono coraz większej liczby osób. Czym jest nadciśnienie?

Nadciśnienie to stan, w którym ciśnienie krwi jest stale lub okresowo podwyższone do wartości sięgających 140/90 mmHg – a także wyższych. Jeśli zdarza Ci się miewać takie ciśnienie – nie bagatelizuj tego. Konsekwencje zaniedbań mogą Cię kosztować nawet utratę życia. A więc skąd bierze się nadciśnienie?

Z zasady przyjmuje się, że głównymi przyczynami nadciśnienia jest otyłość, nerwowy i siedzący tryb życia, uwarunkowania genetyczne oraz wiek powyżej 50 lat. Do tego codzienny bieg związany z trybem życia, konfliktowe sytuacje w pracy i w domu – niestety sprzyjają chorobom układu krążenia. Do tego dochodzą wszelkie nałogi, takie jak np. palenie papierosów czy nadużywanie alkoholu. Coraz nowsze badania pozwalają także przypisać do nadciśnienia podwyższoną zawartość sodu w organizmie. A ona bierze się z nadmiaru soli kuchennej w potrawach.

Do czego może prowadzić nieleczone nadciśnienie?

Niestety nieleczone nadciśnienie to pierwszy krok do zawału, niewydolności serca czy też udaru mózgu. Badania opublikowane przez JAMA Cardiology pozwalają na wyciągnięcie stwierdzenia, że problem ten znacznie szybciej dotyka kobiet niż mężczyzn. Co gorsza, kobiety w wieku 30 lat już miewają objawy nadciśnienia. U pań wzrost ciśnienia następuje szybciej niż u panów. Tym samym kobiety są bardziej narażone na choroby układu krążenia niż mężczyźni z nadciśnieniem.

Jak zapobiegać nadciśnieniu?

Kiedy wiesz, że ten problem jeszcze Cię nie dotyczy, warto pomyśleć o profilaktyce. A tutaj złota zasada – im szybciej, tym lepiej. Co powinieneś zrobić? Odstaw wyniszczające organizm używki. Mowa tu przede wszystkim o papierosach i alkoholu.

Zwróć uwagę na swoją dietę. Żołądek to nie śmietnik. Włącz do swoich posiłków produkty z pełnego ziarna, warzywa, owoce, ryby morskie, makarony. Dobry będzie także nabiał o niskiej zawartości tłuszczu oraz ograniczone ilości chudego mięsa. Postaw na oleje roślinne, oliwę i miękkie margaryny.

Badaj się! Sprawdzaj stan swojego ciśnienia i kontroluj poziom cholesterolu. To właśnie od najczęściej odpowiada za miażdżycę. Kontroluj także cukier – on również ma wpływ na rozwój miażdżycy tętnic.

Postaw na ruch. Nie ma nic lepszego dla organizmu i lepszego samopoczucia niż codzienna dawka ruchu. Już nawet spacer na świeżym powietrzu pozwoli Ci dotlenić organizm. Pamiętaj, że regularna aktywność fizyczna to klucz do zdrowego serca.

Przy dzisiejszym trybie życia ważna jest także nauka radzenia sobie ze stresem. A im więcej stresujących sytuacji, tym bardziej obciążone jest serce i naczynia krwionośne. Postaraj się znaleźć dla siebie zajęcia, które redukują poziom stresu i pozwolą się wyciszyć. Relaks, ulubiony sport i dystans do pracy i obowiązków pozwolą Ci cieszyć się dobrym zdrowiem.

Zadbaj o swój układ krwionośny! Szokujące wyniki badań!https://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/01/zadbaj-o-swoj-uklad-krwionosny-szokujace-wyniki-najnowszych-badan.jpghttps://poduszki-ortopedyczne.pl/wp-content/uploads/2020/01/zadbaj-o-swoj-uklad-krwionosny-szokujace-wyniki-najnowszych-badan-150x150.jpgIza W.Chorobybadania,nadciśnienie,profilaktyka,układ krążeniaCedars-Sinai Smidt Heart Institute przez 43 lata prowadziło badania nad ciśnieniem tętniczym. Przebadali 32 833 osoby w wieku od 5 do 98 lat. Analiza wniosków pozwoliła jasno stwierdzić, że u kobiet układ krwionośny starzeje się dużo szybciej niż układ krwionośny mężczyzn. Co to oznacza? Nie daj się chorobom układu krążenia Najbardziej...porady i testy